Akonáhle príde september a predstavovanie nových iPhonov, automaticky sa stretávame s každoročným ošiaľom, ktorý súvisí práve so začiatkom predaja nového iPhonu. Hoci bolo tento rok pred obchodmi Apple Store o čosi menej rušno ako tomu bolo v minulosti, hlavným dôvodom je napríklad aj to, že mnohí stále čakajú na vrchol ponuky, iPhone X. Tak či onak, Apple malo aj tak obrovské množstvo roboty s tým aby uspokojilo svojich zákazníkov. Vďaka BuzzFeed vieme, ako sa apple pripravovalo na zahájenie predaja iPhonu 8 a iPhonu 8 Plus. Bolo to šialenstvo!

Príprava na predaj

Určite sleduješ každoročný ošial, ktorý sa týka nových iPhonov. Ono sa to vlastne ani neseldovať nedá, nakoľko sa o tom píše aj tam, kde by si to už naozaj nečakal. Nové zariadenia už sú u svojich prvých zákazníkov a Apple môže byť pokojné, pretože úspešné zvládlo prvú predobjendávkovú vlnu, ktorá je vraj najťažšia zo všetkých. Dôvodom je fakt, že musí behom niekoľkých hodín začať pracovať na to aby upresnilo koľko iPhonov kam presne poputuje. Sú to neuveriteľné množstva zariadení, ktoré sa zrazu „rozlezú“ po celom svete.

Navyše je komplikované aj celý ten systém predobjednávok riadiť. Behom niekoľkých hodín sa objavia možno aj milióny zákazníkov, ktorí sa doslova bijú o to, aby mali iPhone medzi prvými. Je to neuveriteľné ale je to tak a funguje to už 10 rokov. Samozrejme existuje takzvaná „bojová miestnosť“ v ktorej po začatí predobjednávok sedí niekoľko inžinierov a postupne sleduje, či všetko prebieha tak ako má. Musí to byť ozaj zaujímavý pohľad.

Sú totiž jediný, ktorí môžu v reálnom čase na mape sveta sledovať ako rýchlo sa začervenávajú jednotlivé políčka na zemi, čo znamená, že z danej zemi prichádzajú objednávky. Tento rok budú mať ale robotu ešte raz a to konkrétne 27.10.2017, kedy sa začnú predobjednávky iPhonu X.

 

Prečítajte si tiež  Blížia sa Vianoce a Apple opäť nestíha!
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.