Niektorým veciam sa ťažko verí, no skutočne sa stali. Patrí medzi ne aj posledné počínanie EÚ, ktorá sa rozhodla minúť 387 tisíc eur na virtuálne podujatie s názvom Global Gateway Gala. Celá kampaň mala za cieľ zvýšiť povedomie o tom, čím sa EÚ zaoberá medzi mladými ľuďmi na TikToku a Instagrame. Ako teraz píše DailyStar, príliš sa to nepodarilo.

Večierok v Metaverse bol síce veľkolepý, no zúčastnilo sa ho smiešne množstvo ľudí. Dokopy ich bolo iba šesť – čítate správne, čo za takmer 400 tisíc eur určite nestálo. Jedným z nich bol aj novinár Vince Chadwick, ktorý prezradil o celej akcii všetky podrobnosti.

Novinár konkretizoval, že podujatie organizované oddelením zahraničnej pomoci EÚ malo za cieľ prilákať predovšetkým politicky neangažovaných ľudí vo veku od 18 do 35 rokov. Chadwick uskutočnil na začiatku niekoľko rozpačitých rozhovorov s cca piatimi ľuďmi a potom na večierku skončil úplne sám.

Podujatie bolo samozrejme financované z peňazí daňových poplatníkov a mali na ňom vystupovať virtuálne avatary tancujúce na houseovú hudbu na tropickom ostrove. To, ako to dopadlo však môžeme bez problémov nazvať fraškou.

Zlá propagácia 

Vince Chadwick sa taktiež zamyslel nad tým, prečo to celé dopadlo tak ako to dopadlo. Aj keď mala byť kampaň propagovaná na Instagrame či TikToku, v praxi sa na týchto sociálnych sieťach neuskutočňovali takmer žiadne aktivity.

„Rád sa nechám opraviť, ale vyzerá to, akoby [EÚ] spustila metaverse v polovici októbra a potom sa pokúsila ustúpiť/odísť do tmy a dúfať, že si to nikto nevšimne.“ – uviedol novinár pre DailyStar. 

EÚ tiež zverejnila krátku uputávku na celé podujatie, no tá nikoho neoslovila a ľudia ju označovali za „depresívnu a trápnu“. Niektorí ju dokonca nazvali „digitálnym odpadom“.

Dajte nám vedieť do komentára, čo si o tomto prešľape myslíte vy. Príde vám organizovanie podobných akcií správne alebo sa mali vynaložené financie investovať radšej do niečoho iného? Sme zvedaví na všetky vaše postrehy a názory.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJSvetApple
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.