Súčasná doba, v ktorej sme prakticky všetci na internete, prináša aj množstvo nebezpečných nástrah. Podvodníci zneužívajú dôverčivosť ľudí a sofistikovanými metódami ich pripravujú o ich celoživotné úspory. O podobných prípadoch žiaľ na našom webe informujeme pomerne často. No a čo sa stým dá robiť? Poslúžiť musí prevencia. Známa banka teraz vydala varovanie pre svojich klientov, v ktorom zhrnula to najdôležitejšie, na čo si dať pozor.
Konkrétne ide o Tatra Banku, ktorá zaznamenala nárast podvodného konania typu „Phishing“ počas nakupovania a predávania tovaru prostredníctvom rôznych inzertných portálov.
Finančná inštitúcia vo svojej poslednej správe uvádza, že podvodné inzeráty e-maily alebo sms správy majú jedného spoločného menovateľa. Tým je nebezpečný odkaz, ktorý je pripravený na to, aby vám ukradol vaše osobné údaje a údaje o kreditnej / debetnej karte.
Veľa ľudí si pri tomto podvode neuvedomí, že sa deje niečo nesprávne a tak na internetové stránky ochotne zadajú svoje meno, priezvisko, telefónne číslo, CVV kód, číslo platobnej karty, dátum exspirácie a veľa ďalšieho. Podvodníkom potom stačí už iba málo na to, aby im vybielili účet. Presne takéto jednoduché to je!
Aj tento článok vznikol vďaka e-shopu Loopi.sk, kde nájdete kvalitné kryty pre váš iPhone ale aj iné Apple produkty. Vybavenie objednávky je veľmi rýchle a platiť môžete samozrejme aj cez Apple Pay (reklama)
Tatra Banka odporúča klientom, aby pri akomkoľvek zadávaní osobných a identifikačných údajov zvýšili pozornosť. Zároveň pridala dva tipy, ako rozpoznať takúto podvodnú stránku:
• Pri predaji tovaru zo strany klienta je od neho požadované prihlásenie do Internet bankingu alebo zadanie údajov o jeho karte.
• Názov podvodného webu je odlišný od oficiálneho názvu spoločnosti (všímajte si celú doménu).
Tatra Banka tiež žiada svojich klientov, aby na podvodný e-mail alebo SMS správy neodpovedali a už vôbec neklikali na odkazy alebo neotvárali prílohy.
Ak sa však náhodou dostanete do situácie, kedy si uvedomíte, že ste mohli byť podvedení, nič si z toho nerobte. Chyby robí predsa každý. To, čo ale musíte bezodkladne urobiť je, že zavoláte na DIALOG Live na telefónnom čísle 0800 001 100 a opíšete im celý svoj problém.