Spoločnosť Meta, pod ktorú spadá sociálna sieť Facebook, čelí v poslednej dobe čoraz väčším výzvam v súvislosti so svojimi metódami na zhromažďovanie osobných údajov slúžiacich na dokonalú personalizáciu reklám.

Hoci ide o základný obchodný model firmy, na území starého kontinentu nie je uznávaný a preto sa dostal pod drobnohľad právnych predpisov Európskej únie (EÚ). Informoval o tom 9to5mac. Práve v našich končinách sa prihliada na ochranu osobných údajov, ako na absolútnu prioritu a presne preto vzniká otázka, či používatelia sociálnej siete Facebook majú dostatočnú možnosť na rozhodnutie, či chcú, aby boli ich osobné údaje využívané na zobrazovanie cielených reklamných kampaní, alebo nie.

Spoločnosť Meta samozrejme v Európe nechce zabaliť svoje rozsiahle podnikanie a preto otvorene reaguje na tieto výzvy tými najrôznejšími spôsobmi. Jedným z nich bolo napríklad zavedenie predplatného bez reklám, ktorého recenziu nájdete v samostatnom článku.

Reklama: Využite zľavový kód „svetapple20“ a nakupujte na Loopi.sk všetko príslušenstvo pre Apple zariadenia s 20 % zľavou. Akcia platí aj na produkty, ktoré už sú zľavnené. Ušetriť teda môžete pomerne dosť peňazí. 

Meta začína s novou taktikou 

Spoločnosť Meta si však chce všetky svoje kroky poistiť a preto po novom začala s novou taktikou, ktorú si ako prvý všimol portál Gizmodo. Jej hlavným cieľom je presvedčiť používateľov, že jej sofistikované metódy zhromažďovania osobných údajov sú pre nich prospešné.

Facebook preto nedávno zaviedol nové nastavenie s názvom „História odkazov“, ktoré by sme mohli označiť aj za akési úložisko všetkých odkazov, na ktoré ste klikli prostredníctvom svojej mobilnej aplikácie v iOS, alebo Androide.

Táto funkcia je predvolene zapnutá a údaje z nej sa používajú aj na cielené reklamy. Presne to je dôvod, prečo sa z nej môžete pomerne jednoducho odhlásiť. Meta to však robiť neodporúča a namiesto toho tvrdí, že ide o užitočný nástroj, vďaka ktorému sa vaša aktivita prehliadania ukladá na jednom mieste.

Firma však aj veľmi opatrne spomína nasledovné „Keď povolíte históriu odkazov, môžeme vaše informácie použiť na zlepšenie vašich reklám v technológiách Meta.“. Ide teda o ďalší spôsob, ako „legálne“ sledovať používateľov.

Ako sa z tohto systému odhlásiť a mali by ste to robiť? 

Pokiaľ si ctíte svoje súkromie a osobné údaje a vôbec nechcete, aby o vás Facebook týmto spôsobom zdieľal informácie, samozrejme, že sa môžete z tejto funkcie odhlásiť. Treba však poznať skrytý postup:

  1. V mobilnej aplikácii Facebook otvorte odkaz, ktorý vás presmeruje do mobilného prehliadača Facebooku (napríklad v článku).
  2. V pravom dolnom rohu klepnite na tri bodky a vyberte položku „Prejsť na nastavenia„.
  3. Ak chcete vypnúť históriu odkazov, prejdite na položku, ktorá sa týka histórie odkazov a vypnite ju.
Prečítajte si tiež  AKTUÁLNE: SkyShowtime je na Slovensku dostupná za 1,99 € / mesačne. Využite časovo obmedzenú akciu

Spoločnosť Facebook, ale varuje, že týmto nastavením sa vám okamžite vymaže celá vaša doterajšia história a prestane sa používať na personalizáciu reklám. Rovnako treba zdôrazniť, že táto novinka v nastaveniach Facebook prehliadača sa zavádza postupne, takže nie všetci užívatelia ju majú okamžite k dispozícii.

Na druhej strane, ale Facebook v takomto prípade prináša presne na tom istom mieste možnosť vymazať vaše údaje o prezeraní, čo má veľmi podobný efekt. Je len na vás, ako sa napokon rozhodnete.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -