Vyzerá to tak, že elektromobilita sa už čoskoro stane bežnou súčasťou našich životov. Tento spôsob dopravy pritom nie je zlý, no má svoje nedostatky, kvôli ktorým sa zatiaľ nemôže vyrovnať bežným vozidlám so spaľovacími motormi. Najväčším problémom je od nepamäti krátky dojazd.

Našťastie sa však za uplynulých 10 rokov technológie posunuli do takej miery, že aj dostupné elektrické vozidlo dokáže prejsť cez 400 kilometrov na jedno nabitie, čo je už hodnota, ktorá by nám mala stačiť na väčšinu presunov v rámci bežného života. No a pokiaľ sa náhodou vyberieme na dlhšiu trasu, počítať musíme s plánovanými zastávkami.

- Reklama -

Americká automobilka Tesla však už dávno prelomila hranice a jej Model S dokáže prejsť v sériovom stave cez 652 kilometrov na jedno nabitie. Slúži na to štandardný 103,9 kWh akumulátor, ktorý ponúka dostatočné množstvo kapacity na to, aby sa vyrovnal autám so spaľovacím motorom.

Repasovaný iPhone v TOP stave môžete mať vďaka ITya už za 149 € vrátane záruky!

207,3 kWh dokázal prejsť až 1 210 kilometrov na jedno nabitie 

Do hry však vstupuje spoločnosť Our Next Energy (ONE), ktorá je zatiaľ iba stratupom v oblasti vývoja a výroby batérií.

Táto firma osadila do Tesly Model S špeciálny akumulátor s kapacitou 207,3 kWh, vďaka čomu toto auto prešlo 1 210 kilometrovú trasu na jediné nabitie. Priemerná rýchlosť jazdy sa pohybovala na úrovni 90 kilometrov za hodinu – čo určite nemôžeme považovať za pomalé tempo.

Prečítajte si tiež  Cena nabíjania elektromobilu: Koľko stojí jedno nabitie?

Startup dokonca tvrdí, že v rámci jedného z testov sa podarilo prejsť až 1 419 kilometrov na jedno nabitie, no môžeme predpokladať, že v tomto prípade šlo o extrémne podmienky. V tých najbežnejších by sa mal dojazd rovnať hranici cca 1 000 kilometrov.

Stojí to vôbec za to? 

A aj keď to vyzerá všetko veľmi sľubne, netreba zabúdať, že revolučná batéria s kapacitou 207,3 kWh je síce podobne veľká ako pôvodný 103,9 kWh akumulátor, no kvôli vyššej hustote aj oveľa ťažšia. To môže vcelku zásadným spôsobom ovplyvniť dynamiku, ovládanie a bezpečnosť celého vozidla.

Ďalšou otázkou je potom cena. Nie sme si totiž istí, či si ľudia potrebujú priplácať možno aj desaťtisíce eur iba za to, že by v priebehu 1 200 kilometrov zastavili na nabíjacej stanici len raz. Každopádne projekt je to pekný a do budúcnosti mu držíme palce. Určite má potenciál.

Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach, kde nás sleduje dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?

Instagram Banner

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJsvetapple
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.