Netflix, aktuálny líder v oblasti streamovacích služieb plánuje významnú zmenu, ktorá môže potešiť mnohých potenciálnych divákov a zároveň zásadne rozšíriť popularitu celej platformy v rôznych častiach sveta.
Ako informuje TechRadar, spoločnosť zvažuje zavedenie bezplatnej verzie svojich služieb podporovaných reklamami. S touto skutočnosťou prišli nemenované zdroje priamo v spoločnosti. Hlavným dôvodom pre tento krok je snaha prilákať nových divákov v regiónoch, kde Netflix ešte nevyčerpal svoj potenciál a zároveň na nich pôsobia aj iné, veľmi úspešné streamovacie služby.
V USA už údajne Netflix dosiahol svoj maximálny trhový podiel, a preto nevidí priestor na ďalší rast prostredníctvom bezplatných služieb. V Európe a Ázii je to však celé úplne ináč.
Netflix už takýto experiment urobil a fungoval dva roky
Zaujímavé je, že podobný systém vlastne nie je až takou novinkou. Netflix ho uskutočnil ešte v roku 2021 v Keni v podobe experimentu.
Tamojším obyvateľom umožnil sledovanie obsahu výmenou za registráciu a potvrdenie veku nad 18 rokov, bez nutnosti zadávania platobných údajov.
Testovanie sa však ukončilo v roku 2023, pričom Netflix si mal z celého experimnetu odniesť cenné dáta, ktoré môže použiť už v blízkej budúcnosti možno aj na Slovensku alebo v Česku.
Netflix môže byť zadarmo v Ázii a Európe. Bude v tom však háčik
Ako asi tušíte, nie je zadarmo ako zadarmo. Hoci platforma poskytne filmy a seriály len za registráciu, používatelia budú musieť počítať s tým, že ich bude prerušovať reklama podobne, ako v televízii, alebo na platforme YouTube (bez YouTube Premium).
Aktuálne má Netflix už zavedenú verziu podporovanú reklamami s názvom Standard with Ads (štandardné predplatné s reklamami), ktorá umožňuje sledovanie v 1080p Full HD rozlíšení a pridanie dvoch zariadení na jeden účet za $ 6.99 / mesačne (v USA). V Nemecku je toto predplatné dostupné tiež a stojí 4,99 € / mesačne.
Tento plán je ideálny pre menšie domácnosti, avšak najlacnejší plán bez reklám bol v USA v júli 2023 odstránený, čo spôsobilo nevôľu medzi predplatiteľmi. Platforma však evidentne na balíku s reklamami zarába viac a preto sa ho snaží presadiť. A keďže je Netflix v Európe vo všeobecnosti výrazne lacnejší ako v USA, možno mu dáva zmysel mesačný poplatok úplne zrušiť výmenou za to, že ľudia budú musieť strpieť krátke reklamné pauzy.
Netflix neustále hľadá nové spôsoby, ako zlepšiť svoje služby a prilákať viac divákov. Nedávno testoval aj zásadnú zmenu na svojej domovskej stránke, ktorá by mala uľahčiť vyhľadávanie obsahu. Bezplatná verzia s reklamami by mohla pomôcť oslovovať ľudí, ktorí si nemôžu dovoliť predplatné alebo nemajú spôsob, ako zaň platiť – nepoužívajú platobné karty.
Netflix môže pri bezplatnom pláne použiť nepríjemnú stratégiu
Takisto si myslíme, že Netflix môže zvoliť stratégiu, v rámci ktorej neposkytne zadarmo úplne všetok obsah, ale len väčšinu filmov a seriálov, na ktorých produkcii sa podieľal. Zvyšok by bol k dispozícii len s vyšším balíkom, za ktorý by sa už platilo. Existujú platformy, ktoré to tak majú a evidentne im to funguje.
Nechajme sa teda prekvapiť, ako to dopadne v praxi. Netflix má s týmto rozhodnutím našliapnuté na obrovský úspech. Otázkou však zostáva, či bude rentabilné. To však ukáže až čas a testovanie!
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.