Vyzerá to tak, že budúcnosť patrí elektromobilom, ktoré vyžadujú v porovnaní s klasickými spaľovacími vozidlami trochu iný spôsob používania. Poväčšine majú perfektné dynamické vlastnosti, až extrémne zrýchlenie, no zároveň sú dosť ťažké a hlavne nemajú k dispozícii porovnateľný dojazd. Prejsť 200 – 400 kilometrov na jedno nabitie je pre mnohých Európanov jednoducho príliš málo. Číňania však podľa portálu Carnewschina možno našli riešenie – a nie, nie je to prídavný vozík so solárnymi panelmi.

Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) totiž predstavilo vylepšený elektromobil Neta S, v ktorom sa nachádza najmodernejšia Qilin batéria od výrobcu CATL. Normovaný dojazd podľa metriky NEDC by mal dosahovať až 1 075 kilometrov. To zahanbí aj naftovú Octaviu.

Vozidlo je poháňané na prednú nápravu, pričom maximálny výkon elektromotora dosahuje 200 kW a teda 272 koní. Na to, aby Neta S prešla viac ako tisíc kilometrov pochopiteľne potrebuje aj dostatočne veľkú batériu. Akumulátory majú preto kapacitu až 117,04 kWh a hmotnosť 588 kilogramov.

Neta S nie je úplnou novinkou. Čínska cena je veľmi priaznivá 

Neta S
Zdroj: Neta

Aj keď je toto vozidlo pre bežného Európana novinkou, pravda je taká, že v predaji je už prakticky rok – od júna 2022. Zákazníci si ho môžu zaobstarať vo viacerých variantoch, pričom k dispozícii sú čisto elektrické verzie s dojazdom 420 / 650 / 715 kilometrov, alebo potom špeciálna verzia EREV (s pomocnou palivovou jednotkou), vďaka ktorej môže dojazd narásť až na úroveň 1 160 kilometrov.

Priaznivé sú aj čínske ceny, ktoré štartujú na cene 24 600 € a končia na úrovni 44 300 € v závislosti od verzie. Nutné je však zdôrazniť, že ak by sa toto vozidlo začalo predávať v Európe, jeho cena by bola určite oveľa vyššia.

Taktiež zatiaľ nepoznáme cenu verzie, ktorá má potencionálny dojazd presahujúci 1 000 kilometrov. Určite však bude atakovať, alebo prekonávať hranicu 50 000 €.

Neta S
Zdroj: Neta

Zaujímavé sú tiež rozmery, ktoré konkurujú limuzínam vyššej strednej triedy. Vozidlo Neta S je dlhé 4 980 cm, široké 1980 cm a vysoké 1 450 cm. Zároveň má rázvor až 2 980 cm a koeficient odporu vzduchu iba 0,216 Cd.

Namiesto strechy vás tu čaká obrovské panoramatické strešné okno, ktoré zvláda podľa čínskeho výrobcu eliminovať až 85 % tepla a 99,9 % ultrafialových lúčov.

Neta S
Zdroj: Neta

Interiér v štýle Mercedesov 

V interiéri Neta S nájde vodič niekoľko displejov, pričom ten stredný je ladený v štýle najmodernejších Mercedesov. Veľkosť vertikálnej obrazovky je až 17,6″ a poteší aj vysoké 2,5k rozlíšenie, vďaka ktorému bude používanie ešte príjemnejšie.

Prečítajte si tiež  Čína sa bojí, že vozidlá Tesla môžu špehovať jej občanov a vojenské či vládne zariadenia
Neta S
Zdroj: Neta

Druhý displej sa potom nachádza pred spolujazdcom a má uhlopriečku 12,3″ a jeden displej má k dispozícii aj vodič, na ktorom môže sledovať rýchlosť, stav vozidla a ďalšie údaje o jazde. Samozrejmosťou je aj Head-Up displej.

Napokon ešte spomenieme, že v tomto aute môžete mať aj mimoriadne kvalitné ozvučenie, ktoré pozostáva až z 21 reproduktorov s celkovým výkonom 1216 W. Štyri reproduktory sa pre zaujímavosť nachádzajú v opierkach hlavy.

Reklama

Išli by ste do takéhoto elektromobilu? Dajte nám vedieť do komentára.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -