Spoločnosť Apple urobila zásadnú zmenu v prístupe ku servisu svojich zariadení. Zatiaľ čo sa doposiaľ snažila aby to zákazníci nechávali výhradne na autorizované servisné centrá, po novom mení stratégiu a dovoľuje im servis vykonať v princípe aj v pohodlí domova.
Program Self Service Repair poskytne zákazníkom prístup k originálnym súčiastkam, nástrojom a príručkám spoločnosti Apple, a to počnúc modelovými radmi iPhone 12 a iPhone 13.
Program sa bude zavádzať postupne, pričom časom pribudnú ďalšie opravy a podporované zariadenia. Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Apple Jeff Williams uviedol:
„Vytvorenie lepšieho prístupu k originálnym súčiastkam Apple dáva našim zákazníkom v prípade potreby opravy ešte väčší výber. Za posledné tri roky spoločnosť Apple takmer zdvojnásobila počet servisných miest s prístupom k originálnym dielom, nástrojom a školeniam Apple a teraz poskytujeme možnosť pre tých, ktorí si chcú opravu dokončiť sami.“
Prvá fáza programu sa zameria na najčastejšie servisované súčasti iPhonu, ako sú displej, batéria a fotoaparát, ale neskôr v budúcom roku budú k dispozícii aj ďalšie opravy.
Čoskoro aj pre počítače Mac
Postupne sa sa do programu zapoja počítače Mac s čipom M1 (Apple Sillicon) a to vrátane MacBooku Air, 13-palcového MacBooku Pro, Macu mini a 24-palcového iMacu.
Program samoobslužných opráv bude uľahčovať nový internetový obchod Apple Self Service Repair Online Store, ktorý pri spustení ponúkne viac ako 200 jednotlivých dielov a nástrojov na uskutočnenie servisných prác na iPhone 12 a iPhone 13.
Zákazníci, ktorí budú chcieť vykonať opravu budú najskôr vyzvaní, aby si preštudovali príručku na opravu a až potom si objednali súčiastky a nástroje prostredníctvom internetového obchodu.
Tí, ktorí po dokončení opravy vrátia použitý alebo pokazený diel spoločnosti Apple na recykláciu získajú ako bonus kredit na ďalší nákup náhradných dielov alebo nástrojov.
Spoločnosť Apple upozornila, že samoobslužná oprava je určená pre „individuálnych technikov so znalosťami a skúsenosťami s opravou elektronických zariadení“.
S tým súvisí aj to, že vyzvala drvivú väčšinu zákazníkov, aby navštívili profesionálneho poskytovateľa opráv s certifikovanými technikmi, ktorý im garantuje ten „najbezpečnejší a najspoľahlivejší spôsob opravy zariadenia“.
Samoobslužná oprava bude k dispozícii od začiatku budúceho roka v USA a v priebehu roka 2022 sa rozšíri aj do ďalších krajín. Dajte nám vedieť, čo si o tomto kroku myslíte vy.