Keď spoločnosť Apple počas minulého roka predstavila iPhone 14 a iPhone 14 Plus, potešila tým servisných technikov, ktorí majú vďaka jednoduchšej konštrukcii podstatne menej roboty pri servise. Ocenili to aj v spoločnosti iFixit, ktorá sa roky venuje udeľovaniu skóre opraviteľnosti pri rôznych technologických produktoch. A aj keď iPhone 14 dopadol v tomto teste veľmi dobre, iFixit mu musel spätne znížiť hodnotenie!

Spoločnosť Apple v roku 2022 vykonala po prvýkrát zmenu, vďaka ktorej bolo možné iPhone 14 / 14 Plus (pre modely 14 Pro / 14 Pro Max to neplatilo) otvoriť aj zo zadnej časti a nie len zo strany displeja. Vďaka tomu sa zariadenie podstatne ľahšie rozoberalo a v servisoch sa dala rýchlejšie a jednoduchšie vymeniť napríklad batéria. A aj keď to všetko vyzeralo veľmi dobre a zariadenie získalo skóre opraviteľnosti až 7 z 10 bodov, iFixit sa rozhodol všetko prehodnotiť a po novom známku znížiť na 4 body z 10. iPhone 14 tak spadol do kategórie ťažko opraviteľných zariadení.

Ak sa teraz pýtate, ako je to možné, za všetkým stoja fanúšikovia značky a servisní technici, ktorí sa začali na toto hodnotenie vo veľkom sťažovať.

Aj keď je pravda, že iPhone 14 ponúka z hľadiska opraviteľnosti inovatívnu architektúru a v roku 2023 ju prevzali dokonca aj modely 15 Pro / 15 Pro Max, v praxi to ničomu nepomáha.

Všetko musí schváliť spoločnosť Apple 

Väčšina veľkých opráv moderných iPhonov totiž vyžaduje schválenie spoločnosťou Apple, čo je komplikované a takisto drahé.

Potrebujete totiž originálne náhradné diely, ktoré si môžete kúpiť za pomerne vysoké ceny len cez špeciálny systém technologického giganta.

Akonáhle opravu dokončíte, je potrebné ju overiť cez chatovací systém, čo opäť celý proces značne komplikuje. A ak náhodou tento bod vynecháte, môžete naraziť na obmedzené alebo chýbajúce funkcie s nepríjemnými upozorneniami na obrazovke.

Apple totálne skomplikovalo neautorizovaný servis pri iPhone aj ostatných zariadeniach 

Rozobraty iPhone na stole v servise
Zdroj: Unsplash / Joel Rohland

Ako tiež informuje iFixit, mnoho nezávislých opravovní využíva svoje vlastné obchodné modely, ktoré tento systém párovania dielov spoločnosťou Apple ohrozuje a komplikuje im život. Veľakrát totiž používajú diely od výrobcov tretích strán, alebo plne funkčné diely, ktoré získali z poškodených a následne rozobraných Apple produktov.

Samotný systém zo strany spoločnosti Apple však všetko komplikuje. Okrem iného, aj keď tieto spoločnosti používajú originálne náhradné diely, musia spoločnosti Apple posielať osobné údaje svojich zákazníkov a taktiež súhlasiť s päťročnými auditmi.

Keď teda iFixit udelil iPhonu 14 vysoké skóre opraviteľnosti, komunita zatlačila, aby ho spoločnosť zmenila a ako sama priznáva, ľudia mali pravdu.

Prečítajte si tiež  macOS Monterey 12.3 spôsobuje ďalšie problémy. Týkajú sa externých monitorov

Situácia sa vraj zavedením Apple Self Repair programu natoľko zhoršila, že niektoré spoločnosti úplne opúšťajú podnikanie s opravou Apple zariadení, než aby v ňom museli prechádzať zložitým labyrintom prekážok, ktoré tento technologický gigant nasilu postavil.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -