V poslednom čase je takmer nemožné nevšimnúť si, ako sa internetový obchod Temu stal populárnym miestom na nákup extrémne lacných produktov, na ktoré nás láka nespočetné množstvo reklamných kampaní. Ale za akú cenu? Tento článok odhaľuje veci, ktoré ste o Temu možno nevedeli, ale mali by ste.

Pri nakupovaní online vždy existuje riziko, že si kúpite niečo, čo nezodpovedá vašim očakávaniam. Temu toto riziko ešte zvyšuje. Ako informuje Makeusof, produkty na platforme Temu sú z veľkej časti iba lacné napodobeniny značkových výrobkov.

Na prvý pohľad môžu vyzerať dobre, ale v skutočnosti ide často o nekvalitné kúsky, ktoré vás sklamú svojimi schopnosťami a hlavne trvanlivosťou.

1. Nízke hodnotenie na Trustpilot 

Ďalším problémom je nedostatok dôveryhodnosti a transparentnosti. Pri nakupovaní na Temu nie je zaručená legitimita tohto internetového obchodu.

Hodnotenie na úrovni len 2,9 hviezdičky (Trustpilot) tiež potvrdzuje vyššie uvedené, že platforma nespĺňa očakávania zákazníkov. Mnoho ľudí sa sťažuje na nedoručené zásielky alebo extrémne dlhé čakacie doby.

Temu
Zdroj: Trustpilot

Zaujímavé je, že v čase písania tohto článku mal Temu 40 % päťhviezdičkových recenzií a 40 % jednohviezdičkových recenzií. To len dokazuje, aké s nim majú používatelia diametrálne odlišné skúsenosti.

2. Temu zhromažďuje vaše osobné údaje a predáva ich tretím stranám

Temu, podobne mnohí ďalší online predajcov zhromažďuje vaše osobné údaje, na čo sme si v dnešnej dobe už tak nejak zvykli. No na rozdiel od iných však podľa Makeusof tieto dáta zdieľa s tretími stranami na cielenú reklamu a marketing. Temu ich môže dokonca aj predávať, čo znamená, že vaše súkromie môže byť vážne narušené.

A nie je to len e-mail či telefónne číslo. Temu má prístup aj ku informáciám ku vašej platbe či dokonca fotografiám a videám. Takéto dáta zrejme nechcete zdieľať s úplne cudzími firmami, ktorým ich Temu za peniaze ponúkne, čo poviete?

3. Temu používa nekalé reklamné praktiky 

Ako informoval portál Brandequity, juhokórejské regulačné orgány vyšetrujú Temu. Dôvodom je podozrenie z používania falošnej reklamy a rôznych nekalých praktík.

Temu často používa zavádzajúce kampane na prilákanie zákazníkov. Jeho produkty dokonca môžu vyzerať ako tie od značkových výrobcov, no v skutočnosti ide často len o lacné a nekvalitné napodobeniny. Pri technických produktoch, ako sú notebooky či smartfóny je to obzvlášť veľký problém.

4. Falošné výpredaje či ponuky a obrovský rozpočet na reklamy

Platforma tiež často využíva bleskové výpredaje a časovo obmedzené ponuky na vytvorenie falošného pocitu naliehavosti. To vedie zákazníkov k impulzívnym nákupom bez dostatočného preskúmania a prečítania si recenzií.

Prečítajte si tiež  Spotify zavádza novinku v prehrávaní hudby. Týka sa však len jednej skupiny používateľov

Výsledkom je často sklamanie a ľútosť nad zbytočne vyhodenými peniazmi – aj keď platby za jednotlivé produkty bývajú objektívne veľmi nízke. O zaujímavý fakt sa s nami v nedávnej minulosti podelil aj portál Wired.

Temu údajne stráca až 30 $ na každej objednávke, aby sa mu podarilo dobiť americký trh. To je obrovské množstvo peňazí, ktoré ukazuje, ako moc investuje do reklamných kampaní na oslovenie nových zákazníkov. Nie je žiadna náhoda, že bannery Temu nájdete na sociálnych sieťach a tiež internetových stránkach.

Ako informuje Adexchanger, Temu minulo počas posledného amerického Super Bowl, na ktorý sa pozeralo približne 50 miliónov divákov odhadom desiatky miliónov dolárov za svoju výraznú reklamnú kampaň. Navyše spoločnosť rozdala počas tohto športového podujatia ďalších 15 miliónov dolárov v darčekoch a kupónoch.

5. Temu je obviňované, že produkty sú vyrábané nútenou prácou 

Spravodajský portál BBC ešte minulý rok zverejnil informáciu o tom, že americkí zákonodarcovia varujú pred tým, akým spôsobom sú vyrábané produkty, ktoré sa predávajú na platforme Temu. Údajne tu môže byť zneužívaná nútená práca.

Tieto tvrdenia pochádzali z vyšetrovania o dodržiavaní zákona USA, ktorý nadobudol platnosť ešte v roku 2021 a v praxi zakazuje dovoz takého tovaru do krajiny, ktorý bol vyrobený pomocou nútenej ujgurskej práce. Okrem Temu boli vyšetrované aj spoločnosti Nike, Adidas a Shein.

Platforma Temu, ktorá sa sústredí na predaj oblečenia, hračiek či elektroniky však na tieto obvinenia reagovala a zdôraznila, že ona sama nie je zodpovedná za predajcov tretích strán, ktorí ju využívajú na predaj svojho tovaru.

Mám si zrušiť účet na Temu? 

Odpovedať na túto otázku si musí nájsť každý sám. Temu je na jednej strane platforma, kde si môžete zaobstarať množstvo zaujímavého tovaru za extrémne nízke ceny.

Na strane druhej sú s ňou spájané nekalé reklamné aj obchodné praktiky, s ktorými nemusí súhlasiť obrovské množstvo ľudí. Problémom však je, že o nich skoro nikto nevie. Aj preto sme napísali tento článok, v ktorom sme vypichli päť tých najdôležitejších.

Dajte nám vedieť do komentára na sociálnych sieťach Facebook a Instagram, čo si o tom myslíte vy. Tešíme sa na všetky vaše postrehy a názory.

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -