V 90. rokoch minulého storočia, kedy svet zažíval obrovský boom v oblasti počítačových hier a technológií, sa Apple rozhodol využiť príležitosť a vkročil na trh s hernými konzolami v spolupráci so spoločnosťou Bandai. Ich spoločnou odpoveďou bol Apple Pippin z roku 1996. Išlo o zariadenie, ktoré malo spojiť herný zážitok s funkciami osobného počítača, keďže bolo postavené na hardvéri Powe Macintosh druhej generácie.
Na papieri to celé vyzeralo ako skvelý nápad, no realita ukázala úplne iný príbeh, ktorý na konci dňa predstavoval obrovské fiasko. Kľúčovou chybou, ktorú Apple pri hernej konzole Pippin urobil bola nesprávna cenová stratégia. Zatiaľ čo konkurencia ponúkala svoje konzoly v USA za ceny pod 300 dolárov, Pippin sa predával aj za dvojnásobok.
V Japonsku stál dokonca 650 dolárov. Pre spotrebiteľov, ktorí mali možnosť výberu medzi lacnejšou konzolou PlayStation alebo Nintendo 64, bol tento rozdiel neakceptovateľný.
Namiesto toho, aby sa Pippin stal cenovo dostupnou alternatívou k osobným počítačom, bol vnímaný ako predražený a málo atraktívny produkt. Ďalším problémom bola obmedzená knižnica hier, ktorá sa na iných výrobcov nedokázala dotiahnuť.
Možno aj preto Apple Pippin nenaplnil očakávania, ktoré počítali s troma miliónmi predanými kusmi za prvé tri roky predaja. Namiesto toho sa podarilo predať dokopy asi len 42 tisíc kusov konzoly medzi rokmi 1996 až 1997. Zaujímavé je tiež to, že počas jej vývoja a predaja (1994 – 1997) šéfovali spoločnosti Apple hneď traja rôzny riaditelia (Michael Spindler, Gil Amelio a napokon Steve Jobs, ktorý ju zrušil).
Vývojári nemali záujem o platformu Apple Pippin
Herná konzola žije a zomiera na základe svojich dostupných titulov. Pippin však nemal dostatočne lákavý výber hier, a navyše mnoho z nich nebolo exkluzívnych pre túto platformu. Vývojári hier neprejavovali veľký záujem o Pippin, nakoľko tu boli oveľa atraktívnejšie produkty, čo ešte viac oslabilo jeho šance na úspech.
Čo sa týka hardvéru, Pippin výrazne zaostával za konkurenciou. Herný výkon a grafická kvalita, kľúčové prvky pre dosiahnutie maximálneho herného zážitku, boli nedostatočné. V čase, keď konkurencia poskytovala plynulý a vizuálne príťažlivý zážitok, Pippin ľudí sklamal.
Pre technologické firmy, ako aj pre začínajúce startupy je Pippin dodnes príkladom, ako sa to nemá robiť.
Cenová stratégia musí byť primeraná a musí reflektovať hodnotu, ktorú produkt ponúka. Navyše, bez silnej podpory vývojárov a robustného ekosystému sa aj ten najlepšie navrhnutý produkt môže stať trhovým prepadákom.
Apple Pippin nemusí byť poslednou hernou konzolou od Apple
Apple sa na vývoji tejto hernej konzoly poriadne spálil, no neznamená to, že to bol jeho posledný počin v oblasti herných konzolí.
Už teraz sa špekuluje nad tým, že firma do tejto kategórie produktov opäť trochu „zabrdne“, pričom na to využije platformu Apple TV 4K, do ktorej by mohla vložiť obrovskú porciu výkonu. Nechajme sa prekvapiť, či sa tieto fámy naplnia a stanú sa skutočnosťou.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.