Podľa informácií od tlačovej agentúry Bloomberg spoločnosť Apple plánuje rozšíriť svoj reklamný ekosystém aj do aplikácie Mapy Apple (Apple Maps). Znamená to, že už od budúceho roka by sme v mapách mohli vidieť sponzorované záznamy reštaurácií, obchodov či iných služieb.

Známy analytik Mark Gurman v najnovšom vydaní svojho newslettera Power On tvrdí, že projekt už „získava reálnu trakciu“ a Apple ho plánuje spustiť v priebehu budúceho roka spolu s iOS 26. Kým podnikatelia a firmy sa z tejto informácie radujú, mnohí používatelia sú proti.

Ako budú reklamy fungovať

Systém má byť veľmi podobný tomu, čo Apple už dnes využíva v App Store. Tam si vývojári môžu zaplatiť, aby sa ich aplikácia zobrazila v tzv. promovaných slotoch – teda nad ostatnými výsledkami vyhľadávania.

V prípade máp to znamená, že napríklad kaviareň, hotel alebo reštaurácia si bude môcť zaplatiť za to, aby sa zobrazila na vrchu výsledkov, keď používateľ hľadá podnik v okolí.

Apple vs. Google: rovnaký nápad, iné spracovanie

Apple údajne stavia na tom, že jeho riešenie bude pôsobiť „menej rušivo“ než konkurencia. Reklamy majú byť integrované prirodzene do používateľského rozhrania a doplnené o umelú inteligenciu, ktorá zohľadní polohu, preferencie a históriu používateľa.

Cieľom je, aby reklamy pôsobili užitočne, nie agresívne. Napríklad pri hľadaní talianskej reštaurácie v Bratislave by sa mohla zobraziť platená ponuka s recenziami, fotografiami a možnosťou rezervácie – no iba ak skutočne súvisí s tým, čo používateľ hľadá.

Google Mapy dostali vychytávku z Waze. Používatelia jasajú

Zákazníci môžu reagovať rozpačito

Gurman upozorňuje, že krok môže vyvolať určitý odpor zo strany používateľov. Apple si totiž dlhé roky budoval imidž spoločnosti, ktorá chráni súkromie a minimalizuje reklamu v systéme.

Napriek tomu sa spoločnosť v posledných rokoch čoraz viac zameriava na nové zdroje príjmov mimo hardvéru – napríklad prostredníctvom App Store, Apple TV+, alebo práve reklamy v ekosystéme iOS.

Záver

Ak sa plán potvrdí, používateľov čaká nová éra v Mápach Apple. Namiesto čisto informačného nástroja sa z nich stane aj marketingová platforma, ktorá pomôže firmám osloviť zákazníkov priamo na mieste. Otázkou zostáva, či používatelia prijmú reklamy v prostredí, ktoré doteraz bolo výhradne „čisté“ a bez komerčných prvkov.

Mapy.cz dostali nový medzinárodný názov. Takisto môžete využiť prémiové predplatné

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1200 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  WhatsApp zmení chat. Ak nepoznáte cudzí jazyk, apka vám pomôže s prekladačom od Google
Môže ťa zaujímať
- Reklama -