AirPods sú diskutabilným produktom, ktorý si kúpi len skutočný nadšenec spoločnosti Apple. Nie každý je totižto zvyknutý používať bezdrôtové slúchadlá a pre niekoho to môže byť zvláštne z pohľadu na človeka, ktorý ich nosí. Kábliky sú kábliky, aj keď sa zamotávajú, je to niečo, čo tu bolo dlho a sme si istí, že ešte aj dlho bude. Každopádne, časom ich zahlti trh s Bluetooth slúchadlami a Apple nám ukazuje, že aj s vysokou cenovkou to vôbec nebude taký problém.

Nečakaný záujem o AirPods

Slúchadlá Apple AirPods sú naozaj zaujímavým produktom. Ich problém je ale to, že Apple ponúka prakticky to isté až na to, že s káblikom za zlomok ich ceny. Tá sa v USA pohybuje na úrovni $159 čo za slúchadlá, povedzme si na rovinu, že ani nie s najkvalitnejším zvukom na trhu, nie je málo. Tak či onak, Apple je neuveriteľne dobrý predajca a aj keď by si si ich ty alebo ja možno nekúpil a za dané peniaze by si siahol po inom, kvalitnejšom produkte, v Amerike je úplne iná priemerná mzda ako u nás, a tak si tam podobne drahé slúchadlá nemajú problém dovoliť.

Navyše je tu aj výhoda v tom, že Apple vie, ako na ľudí. Nie sú to totižto len slúchadlá, ktoré predáva, ale aj efektívne fungujúca krabička k nim, ktorá zároveň slúži ako powerbanka. Je to proste dokonalé, aj keď trochu drahé. Ako sa ale ukazuje, cena vôbec v tomto prípade nezohráva hlavnú roľu. Zistila to analytická spoločnosť Slice Intelligence, ktorá už dlhé roky spracováva výsledky z predaja. Zbiera ich od stoviek internetových obchodov v celej USA a na základe anonymných údajov zisťuje, ako je to s predajmi v skutočnosti.

AirPods - svetapple.sk

Ako už iste vieš aj ty, Apple malo problémy so začiatkom predaja svojich nových slúchadiel. Zrejme výrobné problémy, prípadne možno dopredu naplánovaná marketingová akcia tesne pred Vianocami spôsobili to, že sme sa ich dočkali až koncom decembra.

Tak či onak, úspech majú. Behom pár dní sa ukázalo, že dopyt prevyšuje ponuku a na slúchadlá vznikla čakacia doba 2-4 týždňov po celej Amerike. Apple to v tomto prípade teda neodhadlo úplne správne a dnes už vieme aj to, aké sú reálne predaje. 26% všetkých predaných slúchadiel patrí práve jablkovej spoločnosti. Možno je to len 1/4 z celkových predajov, Apple ani zďaleka nevedie, ale o to mu predsa ani nejde. Je tu totižto rovnaký princíp ako pri hodinkách Apple Watch.

Prečítajte si tiež  Apple a perfektná reklama na AirPods. Takto sa to má robiť.

Tie vôbec nemusia byť najpredávanejšími, o to sa však ani Apple nesnaží. Ich výhoda je niekde inde a je to paradoxne práve cenovka. Vzhľadom na to, že je niekoľko násobne vyššia ako pri konkurencií, Applu stačí predať len percento zo všetkých možných produktov, a aj tak na tom bude najziskovejšie.

Pokiaľ majú Apple AirPods viac ako 50% zisk z tohto trhu (čo predpokladáme, že majú), už je to najúspešnejší produkt vo svojom segmente. Spomeňme ale aj Beats, ktoré na tom s predajmi nie je vôbec zle, má 15% predajov. Apple to teda na poli s hudbou vie veľmi dobre a nemusí ani predávať svoj doplnkový produkt, ktorým je iPod.

AirPods - svetapple.sk

Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.