Spoločnosť Apple je známa tým, že určité finančné čiastky vynakladá aj na lobbing. Práve táto aktivita ju počas prvých troch mesiacov roku 2022 stála približne 2,5 milióna dolárov. A aj keď sa to nezdá pri tejto firme ako extrémne vysoká čiastka, v skutočnosti ide o rekord. Viac nám prezradil portál Macrumors.
Technologický gigant z Cupertina údajne zvýšil svoje výdavky na lobovanie, aby sa lepšie bránil proti antimonopolnej legislatíve, ktorú americká vláda v súčasnosti zvyžuje zaviesť do praxe.
Pre porovnanie, Apple v štvrtom štvrťroku 2021 minul na lobbing 1,86 milióna dolárov, takže jeho náklady na tú istú aktivitu vzrástli v priebehu troch mesiacov až o 34 percent.
Pre Apple je 2,5 milióna za lobovanie rekord
Pôvodný rekord spoločnosť Apple dosiahla ešte v druhom štvrťroku 2017, kedy za lobovanie zaplatila 2,2 milióna dolárov. Bolo to v čase, kedy viedla známy spor s FBI, ktorý sa týkal odomknutia iPhonu teroristu. Firma to vtedy samozrejme odmietla urobiť.
Spojené štáty vyvíjajú antimonopolnú legislatívu rovnako ako Európa, pomocou ktorej chcú ovplyvniť spôsob, akým fungujú obrovské technologické spoločnosti.
V USA už dokonca súdny výbor senátu schválil niekoľko dôležitých zákonov, medzi ktoré patrí napríklad zákon o otvorených trhoch aplikácií, ktorý by vyžadoval, aby spoločnosti Apple povolila na svojich platformách aj alternatíve obchody s apkami a takisto platobné metódy. O niečom veľmi podobnom sme vás v súvislosti s EÚ informovali dnes ráno.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?