Podľa tohtoročného rebríčka od spoločnosti Kantar, ktorý nazývame ako BrandZ Apple nie je najhodnotnejšia značka na svete. Obsadila druhé miesto aj keď len veľmi tesne. Tretiu priečku získalo Google.

Apple nie je najhodnotnejšia značka na svete.

Hoci jablková spoločnosť dlhodobo kraľovala prvej pozícií v podobných rebríčkoch, v dnešnej dobe to už nie je samozrejmosť. Najhodnotnejšou značkou na rok 2019 v rebríčku BrandZ, ktorý pravidelne vykonáva spoločnosť Kantar je Amazon. Apple nie je najhodnotnejšia značka na svete ale získala hneď druhé miesto. „Brondzovú medialu“ získava firma Google, ktorá je tretia.

Tu treba ale podotknúť, že Amazon unikol Applu o fúz. Skutočný boj sa však udial o pozíciu nižšie. Kým hodnota Amazonu je na úrovni 315,505 miliardy amerických dolárov, hodnota Applu je 309, 527 miliardy amerických dolárov.

Aj keď sa to možno nezdá ako výrazný rozdiel, Google je za Appolm len veľmi tesne. S hodnotou rovných 309, 000 miliardy amerických dolárov mu doslova dýcha na krk. To akú hodnotu majú ale značky nie sú v tomto rebríčku jediné dôležité a hlavne zaujímavé údaje. Dôležité je, že Apple si medziročne prilepšil o 3% čo znie celkom slušne v celkovej hodnote sa bavíme o obrovských sumách. Google je na tom podobne so svojimi 2%. Amazon však prekvapil a vyzerá to skoro ako chyba pri zápise (samozrejme nie je).

Apple nie je najhodnotnejšia značka na svete. Google je hneď pod ním. - svetapple.sk
Apple nie je najhodnotnejšia značka na svete. Google je hneď pod ním. – svetapple.sk

Hodnota značky narástla dvojnásobne

Podľa údajov, ktoré môžeme vidieť na priložených dokladoch hodnota značky medziročne stúpla o neuveriteľných 52%! To znamená, že Amazon dokázal hodnotu znásobiť len za 12 mesiacov, čo je pomerne neuveriteľné. Môžu za to samozrejme určite správne kroky spoločnosti ale predovšetkým dobrá stratégia. Ak niečo hodnotiť za podnikateľský úspech roka 2018-2019, tak by sme určite označili nárast hodnoty Amazonu. Takto čarovať nevie veru ani Apple.

No a pokiaľ sa pýtate, čo bude ďalej keď už Apple nie je v podobných rebríčkoch prvé, odpoveď je jednoduchá. V zásade sa nič nedeje, aj keď to pôsobí tak, že Apple stráca dych. Stále je nutné dodať, že je na druhom mieste spomedzi 100 najhodnotnejších spoločností sveta. Navyše pokiaľ sa firme podarí rok 2019 a predstavia špičkový hardvér k už veľmi vydarenému novému softvéru (iOS 13, iPadOS, macOS), hodnotové pozície sa môžu výrazne líšiť.

Mac Pro bude stáť vyše 50 000$ v špičkovej konfigurácii. - svetapple.sk

zdroj: macrummors


Prečítajte si tiež  Apple začalo zarábať na reklame z Facebooku. Meta sa sťažuje na neférové podmienky
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJmacrummors
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.