Pokiaľ sledujete náš magazín na pravidelnej báze, určite vám neuniklo, že spoločnosť Apple v marci ukončila predaj veľkej verzie svojho inteligentného reproduktoru, pôvodného HomePodu. Zariadenie môžete zakúpiť len z druhej ruky, prípadne zo skladových zásob.
Používatelia sú však s týmto zariadením dlhodobo spokojní a aj keď sa už nevyrába, stále dostáva softvérovú podporu. Poslednou aktualizáciou bola verzia 14.6, ktorá niektorým skôr uškodila ako pomohla.
Viacerí ľudia na diskusných fórach informovali, že im ich reproduktor prestal po aktualizácii fungovať. Tieto príspevky sa objavili tesne po tom, ako vznikli komplikácie po inštalácii beta verzie HomePod Software 15. Tie sa však týkali prehrievania.
Apple problém zatiaľ nerieši
Jeden z čitateľov magazínu 9to5mac uviedol, že vlastní dvojicu veľkých HomePodov. Jeden zakúpil pred 18 a druhý pred 2 mesiacmi. Po inštalácii softvéru na verziu 14.6 však starší kúsok prestal fungovať.
Používateľ tak automaticky kontaktoval podporu spoločnosti Apple, ktorá mu žiaľ nepomohla, pretože jeho zariadenie nie je nové a už 6 mesiacov nespadá do záruky (poznámka: v USA je záruka len jeden rok). Odporúčané mu bolo, aby si skrátka kúpil nový HomePod, čo je dosť hlúpa odpoveď…
Na záver sa hodí doplniť, že všetci tí, ktorí sa na uvedený problém sťažovali používali HomePod spárovaný s Apple TV (a systémom tvOS 14.6). Nie je teda jasné, či ide o náhodu alebo reproduktor po dlhej dobe vypovedal službu. Všetko sa ukáže už v najbližších týždňoch.
Mali ste podobnú skúsenosť? Dajte nám vedieť do komentárov.