Príchod originálneho HomePodu mal predstavovať veľkolepý štart pre vstup spoločnosti Apple na trh s inteligentnými reproduktormi. To sa však ako vieme, nepodarilo podľa očakávaní. Druhou stranou mince je ale HomePod mini, ktorý žne jeden úspech za druhým a vďaka nemu sa firme výrazne polepšilo v konkurenčnom boji.

Podľa výskumnej spoločnosti Strategy Analytics spoločnosť Amazon naďalej vedie trh inteligentných reproduktorov a inteligentných obrazoviek so zariadeniami ako Echo Dot a Echo Show. Apple však vďaka HomePodu mini takmer zdvojnásobil svoj podiel na trhu v tomto segmente.

- Reklama -

HomePod v úlohe ťahúňa inteligentných reproduktorov

Strategy Analytics odhaduje, že v treťom štvrťroku 2021 Apple dodalo 4 milióny inteligentných reproduktorov, čím získal 10,2 % podiel na trhu. Najpredávanejším zariadením v tejto kategórii bolo Nest Mini od spoločnosti Google, nasledovaný HomePodom mini a štvrtou generáciou Echo Dot od spoločnosti Amazon.

HomePod mini

Pre porovnanie, podiel spoločnosti Apple na trhu inteligentných reproduktorov a obrazoviek sa v predchádzajúcom štvrťroku, pred uvedením HomePodu mini na trh, odhadoval na 5,9 %. Spoločnosť Apple je v tejto konkrétnej správe v nevýhode, pretože nekonkuruje na trhu inteligentných obrazoviek. Podľa odhadov a predpokladov známych analytikov by sa to však už čoskoro mohlo zmeniť.

Mark Gurman z agentúry Bloomberg vo svojom najnovšom príspevku uvádza, že spoločnosť Apple by mala uviesť na trh väčší iPad v podobe akéhosi domáceho hub centra, čím by mohla konkurovať zariadeniam, ako je Echo Show 15.

Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach, kde nás sleduje dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?

Môže ťa zaujímať
- Reklama -