Reklama „1984“ od Apple, ktorá bola režírovaná legendárnym legendárnym Ridleym Scottom sa stala jedným z najikonickejších momentov v histórii marketingu. Inšpirovaná dystopickým románom Georgea Orwella „1984“ zobrazovala totalitný svet ovládaný „Veľkým bratom“ – nepriamym odkazom na dominantnú pozíciu IBM v technologickom priemysle.

V centre spotu bola atletická hrdinka, ktorá vtrhla do tmavej haly a rozbila obrovskú obrazovku symbolizujúcu kontrolu a uniformitu. Po tomto dramatickom okamihu nasledoval ikonický voiceover: „24. januára Apple Computer predstaví Macintosh. A uvidíte, prečo rok 1984 nebude ako ‘1984’.

Napriek dnešnej sláve nebolo prijatie reklamy spočiatku jednoznačné. Rada riaditeľov Apple mala pochybnosti o jej odvážnom koncepte a CEO John Sculley (bývalý šéf Pepsi) sa dokonca pokúsil predať zakúpený reklamný priestor. Napokon sa však reklama odvysielala počas Super Bowlu XVIII a zaznamenala obrovský ohlas.

Aj keď spot bežal v celonárodnom vysielaní iba raz, jeho vplyv bol obrovský. Macintosh si v priebehu niekoľkých mesiacov pripísal tržby vo výške 3,5 milióna dolárov a Apple sa definitívne zapísal do histórie ako inovátor, ktorý prináša nielen technológie, ale aj revolučné marketingové stratégie.

Fakt Detail
Dátum odvysielania 22. január 1984
Režisér Ridley Scott
Inšpirácia Kniha „1984“ od Georgea Orwella
Hlavná myšlienka Macintosh ako symbol slobody a individuality
Prvotné prijatie Skepticizmus vedenia Apple
Dopad 3,5 milióna dolárov v predaji Macintoshu za pár mesiacov
Odvysielanie v TV Iba raz počas Super Bowlu XVIII

Tabuľka: Kľúčové fakty o reklame „1984“

Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  Apple má vlastný Instagram!
Môže ťa zaujímať
- Reklama -