Reklama „1984“ od Apple, ktorá bola režírovaná legendárnym legendárnym Ridleym Scottom sa stala jedným z najikonickejších momentov v histórii marketingu. Inšpirovaná dystopickým románom Georgea Orwella „1984“ zobrazovala totalitný svet ovládaný „Veľkým bratom“ – nepriamym odkazom na dominantnú pozíciu IBM v technologickom priemysle.
V centre spotu bola atletická hrdinka, ktorá vtrhla do tmavej haly a rozbila obrovskú obrazovku symbolizujúcu kontrolu a uniformitu. Po tomto dramatickom okamihu nasledoval ikonický voiceover: „24. januára Apple Computer predstaví Macintosh. A uvidíte, prečo rok 1984 nebude ako ‘1984’.“
Napriek dnešnej sláve nebolo prijatie reklamy spočiatku jednoznačné. Rada riaditeľov Apple mala pochybnosti o jej odvážnom koncepte a CEO John Sculley (bývalý šéf Pepsi) sa dokonca pokúsil predať zakúpený reklamný priestor. Napokon sa však reklama odvysielala počas Super Bowlu XVIII a zaznamenala obrovský ohlas.
Aj keď spot bežal v celonárodnom vysielaní iba raz, jeho vplyv bol obrovský. Macintosh si v priebehu niekoľkých mesiacov pripísal tržby vo výške 3,5 milióna dolárov a Apple sa definitívne zapísal do histórie ako inovátor, ktorý prináša nielen technológie, ale aj revolučné marketingové stratégie.
Fakt | Detail |
---|---|
Dátum odvysielania | 22. január 1984 |
Režisér | Ridley Scott |
Inšpirácia | Kniha „1984“ od Georgea Orwella |
Hlavná myšlienka | Macintosh ako symbol slobody a individuality |
Prvotné prijatie | Skepticizmus vedenia Apple |
Dopad | 3,5 milióna dolárov v predaji Macintoshu za pár mesiacov |
Odvysielanie v TV | Iba raz počas Super Bowlu XVIII |
Tabuľka: Kľúčové fakty o reklame „1984“
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.