Pokiaľ vás niekedy zaujímalo, akú hodnotu má značka jablkovej spoločnosti, dnes vám to prezradíme. Apple je už 7 rokov po sebe najhodnotnejšia značka na celom svete! Tesne za sebou zanecháva napríklad Google, Amazon, Microsoft či Coca-Colu.
Apple je už 7 rokov po sebe najhodnotnejšia značka na celom svete!
V podobnom rebríčku sa spoločnosť Apple stala akýmsi dlhodobým vedúcim na prvom mieste. Firma Interbrand, ktorá každý rok zoraďuje jednotlivé spoločnosti udelila Applu 1. miesto už 7. rok po sebe. To už niečo znamená no nie? Navyše Apple je s touto pozíciou dosť ďaleko pred druhým miestom, ktoré v tomto prípade obsadil konkurenčný Google. Zaujímavé je, že pred 9 rokmi v tomto rebríčku TOP 10 celosvetových spoločnosti ani len nefiguroval.
Po prvý krát sa tu objavil až v roku 2011, kedy obsadil 8. miesto. O rok neskôr, na konci 2012 to bolo 3. miesto a už v roku 2013 prvá pozícia, na ktorej sa nahryznuté jablko drží dodnes. V súčasnosti sa hodnota značky pohybuje s 9% medziročným rastom na úrovni 234,241 milióna dolárov. Pre porovnanie na druhom mieste je spoločnosť Google, ktorá tiež zaznamenala rast a to s hodnotou 167,713 milióna doárov. Tretie miesto je síce o viac ako 100 miliónov slabšie (ako miesto Applu) avšak treba si všimnúť aj pomerne slušného percentuálneho rastu, ktorý predstavuje 24%! Piatu priečku obsadila Coca-Cola. Tá kedysi tomuto rebríčku kraľovala. Dnes ráta s poklesom o 4% ako jediný z TOP 10.
Ako sa meria hodnota spoločnosti?
Keď už sa tu bavíme o tak dôležitej téme, možno by nebolo zlé posvietiť si aj na samotný spôsob merania hodnoty spoločnosti. V prvom rade treba povedať, že tí, ktorí tieto veci hodnotia neberú do úvahy len finančnú silu a výsledky. Berú v úvahu aj fakt, ako moc dobre si vedia jednotlivé firmy udržať svojich zákazníkov či to, prečo používajú produkty danej firmy a nepoužívajú produkty povedzme konkurencie. V úvahu sa berie ešte samozrejme omnoho viac rôznych faktorov, ktoré vedia zamiešať karty.