Repas na miesto nového
Súdny proces započatý ešte v roku 2016 ani zďaleka neskončil. Viacero menších firiem sa v ňom spojilo a voči Applu podali hromadnú žalobu za nekalé obchodné praktiky.
Prekáža im predovšetkým spôsob reklamácie, kde zákazníci nezískajú úplne nové zariadenie ale len repasovaný kúsok. Firma sa tým vraj dopúšťa porušenia zákona.
Apple má samozrejme všetko dobre ošetrené vo svojich zmluvných podmienkach, kde sa jasne uvádza, že v prípade potreby servisu môže použiť náhradné diely alebo produkty, ktoré sú buď nové alebo repasované s tým, že so svojim výkonom a spoľahlivosťou zodpovedajú novým.
Žalobcovia však s týmto tvrdením nesúhlasia a vo svojej správe píšu, že renovované alebo „repasované“ zariadenia nie sú rovnocenné novým vo výkone a spoľahlivosti. Aj preto dožadujú od Apple finančnú náhradu za problémy spôsobené pri reklamačnom procese.
Apple samozrejme odmietlo všetky pochybenia alebo akékoľvek priestupky zo svojej strany, nakoľko podľa svojich právnikov postupuje úplne legálne. Celý prípad sa bude prešetrovať na americkom okresnom súde pre severnú Kaliforniu. Pokiaľ sa dozvieme niečo nové, samozrejme, že vás budeme hneď informovať.
Touto cestou vás zároveň vyzývame, aby ste nám napísali do komentára váš názor na vzniknutú situáciu. Je podľa vás správne, že sa pri reklamáciách používajú repasované produkty, alebo to nie je voči zákazníkom fér? budeme radi za všetky vaše poznatky a názory.