Apple je fenoménom súčasnej doby a je to asi jediná značka, ktorá si môže dovoliť na svoj mobilný telefón určený masám prilepiť cenovku pohybujúcu sa tesne pod hranicou 1000 eur, čo častokrát nie je ani mesačný plat priemerného Slováka. To ale vôbec nevadí, iPhone je jednoducho prémiový a ľudia ho chcú. Aj preto má Apple predaje o ktorých sa iným len sníva a zisky, ktoré si nevedia ani predstaviť!

90% všetkých ziskov ide Apple

Apple má také zisky na svojich telefónoch, že nikto prakticky nevie pochopiť, ako je možné, že ľudia stále nové iPhony nakupujú. Len tak pre predstavu – podľa najnovších čísel patrí Applu presných 90% všetkých ziskov z mobilných zariadení, pričom jeho najväčší konkurent Samsung má len 7%. Ostatní hráči na trhu sú už veľmi malé ryby a všetci spolu majú okolo 3%. To je naozaj málo a mnohí sú v strate.

Celé tajomstvo neuveriteľných predajov Applu je to, aké renomé si spoločnosť so svojim telefónom dokázala za posledných 8 rokov vybudovať. Ľudia iPhone jednoducho milujú a doslova ho chcú. Nakoľko ide svojím spôsobom vo svojej kategórií aj o prémiový produkt, nie je na tom asi nič zvláštne. Navyše, ak sa pozrieme na maržu pri 1049$ smartfóne, ktorého výroba a vývoj sa mohli zmestiť do tých 270-300$, okamžite ti dopne, ako je možné, že Apple dosahuje také neuveriteľné čísla. Dobré čísla ale nemá jediný.

Nenechaj sa zmiasť tým, že jedine Apple má také dobré čísla. Nie je totiž jediným takýmto výrobcom, ktorý predáva. Druhým je jeho konkurent Samsung, ktorý vlastní síce „len“ 7% z mobilných ziskov, ale aj to je celkom veľa, nakoľko tu ide o stovky miliónov dolárov. Len tak mimochodom, hlavný rozdiel medzi Samsungom a Applom je v tom, že Apple sa zameriava jedine na svojich prémiových zákazníkov, zatiaľ čo Samsung chce ponúknuť čo najviac, za čo najmenej, aj keď pri cenovej politike modelu S6 sme mohli vidieť pravý opak.

 

Prečítajte si tiež  13 citátov Stevea Jobsa, ktoré si ešte nepočul
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.