V najnovšom podcaste Apollo Effect diskutovala analytička Morgan Stanley Katy Huberty o budúcnosti a možnostiach projektu Apple Car. Ten by podľa jej vlastných slov zásadne ovplyvnil automobilový priemysel skrz vertikálnu integráciu hardvéru, softvéru a služieb.

Prečítajte si tiež  Toto je 5 konceptov Apple Car, ktoré sú inšpirované staršími Apple produktami

Aj keď niektoré správy zo zahraničia v posledných rokoch naznačujú, že automobilové ambície spoločnosti Apple môžu byť obmedzené na predstavení vlastnej služby alebo softvéru, Huberty je presvedčená o tom, že Apple je najúspešnejšie pri využití stratégie vertikálne integrácie. Dôkazom sú produkty ako iPhone, iPad alebo Apple Watch.

- Reklama -

Jablková spoločnosť má jedinečnú možnosť navrhnúť svoj vlastný dizajn vozidla, pričom však vymyslí aj spôsob komunikácie softvéru s hardvérom. Bude mať pod kontrolou všetko, s čím sa v Apple Car stretnete.

Jednotlivé komponenty si od rôznych dodávateľov bude vyberať sama podľa potreby a pokiaľ to bude nutné, niektoré technológie si dokonca aj navrhne (napríklad procesor). Veď v Cupertine na tom pracuje už dnes zhruba 1000 ľudí.

„Keď sa zamyslíte nad tým, čo bude medzi sebou odlišovať autá budúcnosti, určite pôjde o kreatívne súvislosti s novými dodávateľskými reťazcami. Ide o vertikálnu integráciu rôznych komponentov, hardvérového dizajnu, softvéru a v konečnom dôsledku aj o služby, ktoré bude možné v týchto automobiloch získať. Ide o dôveru spotrebiteľa v značku, pokiaľ ide o spotrebný produkt. V týchto kategóriách je spoločnosť Apple dlhé roky lídrom“ uviedla Huberty

Najprv Apple Car, potom služby 

Analytička tiež tvrdí, že postup spoločnosti Apple v oblasti automobilizmu môže byť nasledovný. V prvom rade sa musí postarať o predstavenie svojho vlastného vozidla. Následne k nemu začne pridružovať rôzne služby.

Ako príklad môžeme uviesť integráciu Apple Music, Apple TV+ alebo Apple Arcade pre multimediálne systémy na zadných sedadlách.

Prečítajte si tiež  Držiteľ Nobelovej ceny: Apple môže čoskoro predstaviť Apple Car

Zabudnúť však nemôžeme ani na služby využívania Apple Car. Hovorí sa, že budúcnosť vozidiel je v ich zdieľaní, nie vlastnení. Je preto možné, že toto auto si zákazníci vôbec nebudú musieť kupovať ale skrátka si ho budú iba predplácať.

Známy analytik Ming-Chi Kuo vo svojej výskumnej správe z decembra 2020 uviedol, že auto od spoločnosti Apple sa dostane na trh najskôr v roku 2025 až 2027. Dajte nám vedieť do komentára, čo si o tom myslíte vy.

Môže ťa zaujímať
- Reklama -