Elektromobily Volkswagen ID.3 Pro a Pro S sú v cenníku uvádzané so 150 kW (201 koní). V skutočnosti však dokážu zvládnuť až 228 koní – majiteľ si ale musí zaplatiť vo Veĺkej Británii mesačný poplatok 16,50 £ (cca 19 €) – čítate správne. S touto informáciou prišiel server Autoexpress.
Alternatívou je jednorazová platba 649 £ (cca 751 €), ktorá sa navždy priradí k autu. Ak ho majiteľ predá, nový vlastník si užívá plný výkon bez ďalších poplatkov. Každopádne táto možnosť predplatného môže nejdného spotrebiteľa nahnevať, najmä pri myšleinke na to, že vozidlo je po výkonnostnej stránke obmedzené softvérom, aj keď jeho motory zvládnu bez problémov oveľa viac,
Nastane doba hackovania elektromobilov?
Balíček „Performance upgrade“ zvyšuje výkon o 27 koní a krútiaci moment zo 265 Nm na 310 Nm. Dojazd pritom zostáva nezmenený. Zaujímavé je aj to, že keďže auto je z výroby homologizované na 228 koní, vodič nemusí riešiť žiadne zmeny v poisťovni.
Otázkou však zostáva, čo sa stane, ak sa niekto rozhodne „hacknúť“ ID.3 a odblokovať výkon zadarmo. Teoreticky môže prísť o záruku a Volkswagen by dokonca mohol podniknúť právne kroky. Každopádne ide o výzvu, ktorú si možno nieko nenechá ujsť.
VW nie je prvý. Predplatné skúša aj BMW či Polestar no zákazníci nie sú spokojní

Nápad spoplatňovať funkcie áut nie je nový. BMW si vyslúžilo kritiku, keď ponúklo predplatné na vyhrievané sedadlá. Polestar 2 má zas vlastný výkonový balíček za doplatok.
Volkswagen sa bráni tým, že podobné rozdiely vo výkonoch existovali už pri spaľovacích motoroch, len boli naviazané na drahšie verzie. Teraz si zákazník môže výkon „odomknúť“ kedykoľvek počas životnosti auta. Čo si o tom myslíte vy?
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 200 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.