Sociálne siete sa neustále vyvíjajú a hľadajú nové spôsoby, ako monetizovať obsah. Najnovšie správy naznačujú, že Instagram, ktorý má vo svete viac, ako 2 miliardy aktívnych používateľov začína s testovaním špecifického typu reklám, ktorý nenávidí prakticky nikto z nás. Informuje o tom TechCrunch.

Niektorí používatelia sa konkrétne začali stretávať s novými, nepreskočiteľnými reklamami, čo prakticky okamžite vyvolalo vlnu diskusii. Na zverejnených snímkach obrazovky nižšie si môžete všimnúť časovač, ktorý bráni prehliadať ďalší obsah, kým sa nezobrazí konkrétna kampaň. Táto zmena by mohla Instagram priblížiť k modelu bezplatnej verzie YouTube, kde musia používatelia sledovať reklamy pred alebo počas videí.

Instagram, ktorý sa v posledných rokoch viac zameriava na video obsah prostredníctvom funkcií ako Stories a Reels, by mohol týmto spôsobom zvýšiť svoje príjmy z reklám.

Instagram reklamy
Zdroj: X / @TheDanLevy (úprava redakcie)

Ku celej veci sa pre portál TechCrunch vyjadril hovorca spoločnosti Meta, ktorý uviedol, že vývojári neustále testujú nové formáty, ktoré môžu priniesť hodnotu pre inzerentov. Následne z nich získavajú poznatky a dáta, ktoré sú analyzované.

V praxi to teda znamená, že pokiaľ sa na Instagrame nepreskočiteľné reklamy ukážu ako funkčné a prínosne, nebudú len výsadou niekoľkých testovaných subjektov, ale budeme si na ne musieť začať zvykať úplne všetci.

Reakcie na nepreskočiteľné reklamy na Instagrame na seba nenechali dlho čakať 

Väčšina reakcií na nové reklamné formáty bola negatívna. Niektorí používatelia pohrozili, že aplikáciu prestanú používať, iní plánujú sociálnu sieť dokonca úplne opustiť.

Komentujúci používatelia tiež spochybňovali, či tento krok nie je motivovaný snahou zvýšiť zapojenie používateľov do reklám na úkor ich používateľského zážitku.

Instagram odmietol komentovať, kde presne v aplikácii sa tieto reklamy zobrazujú a či sa funkcia testuje globálne, alebo len lokálne na vybraných miestach.

Snímky obrazovky naznačujú, že reklamy sa objavujú vo Feede počas sledovania videí. Zatiaľ nie je jasné, či budú mať tvorcovia na Instagrame nejakú kontrolu nad týmito reklamami.

Nová funkcia je momentálne iba v testovacej fáze, ale naznačuje nám, ako ďaleko je Meta ochotná zájsť v experimentovaní s používateľským zážitkom v prospech zvýšenia príjmov z reklám. Nechajme sa prekvapiť, ako to vo finále dopadne.

Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1 000 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.

Prečítajte si tiež  AKTUÁLNE: Twitter sa oficiálne premenoval na X a zmenil logo
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJSvetApple
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.