Facebook, WhatsApp či Instagram sú od počiatku k dispozícii „zadarmo“ a používatelia nie sú zvyknutí platiť za ich bežné funkcie. Ako nás ale informovala agentúra Reuters, Spoločnosť Meta Platforms Inc (META.O) mala v uplynulých dňoch založiť novú skupinu New Monetization Experiences, ktorá sa bude zameriavať na vytváranie platených produktov a funkcií pre svoje platformy Facebook, Instagram a WhatsApp.

Ako uviedol hovorca spoločnosti Meta pre agentúru Reuters, všetky nové produkty budú dopĺňať existujúce reklamné aktivity. To znamená, že používatelia budú mať k dispozícii bezplatnú verziu sociálnych sietí s reklamami a pokiaľ budú chcieť využívať viac, pripraviť sa musia na pravidelné mesačné platby.

Niektoré sociálne siete už tento systém predplatného využívajú

Twitter
Unsplash / Alexander Shatov

Podobne dnes fungujú sociálne siete Twitter či Snapchat. V technologickom svete teda nejde o nič neobvyklé. Meta údajne nemá v pláne používateľom zrušiť reklamy, pokiaľ zaplatia mesačný poplatok. Naopak, firma sa bude aj naďalej zameriavať na reklamný biznis, ktorý ju v súčasnosti prioritne živí.

Prečítajte si tiež  iPhone 14 a iPhone 14 Pro: Cena, dizajn, výdrž batérie a všetky novinky, ktoré potrebujete vedieť

Kompetentní však vidia v dodatočných platených funkciách významnú časť svojho podnikania, ktoré sa môže naďalej rozvíjať. Aj preto sa im v blízkej budúcnosti nebudú vyhýbať a ľudia, ktorí neboli zvyknutí platiť za Facebook, WhatsApp či Instagram sa budú musieť tejto zmene podriadiť.

Môže za to aj spoločnosť Apple 

Apple logo a Facebook logo
Zdroj: Unsplash / Laurenz Heymann / Shubham Dhage (úprava redakcie)

Možno, že vám teraz nie je jasné, prečo do toho zaťahujeme aj spoločnosť Apple. Pravda je však taká, že tento technologický gigant urobil rozhodnutie, ktoré príchod platených funkcií pre Facebook, WhatsApp či Instagram urýchlilo (ak bolo predtým v pláne).

Prečítajte si tiež  Chcete odolnejší pletený Lightning kábel priamo od Apple? Tieto produkty ho ponúkajú

Ide o technológiu App Tracking Transparency, ktorá znemožnila aplikáciám zbierať osobné údaje od používateľov bez ich vysloveného súhlasu pri prvotnom spustení softvéru. A ako asi tušíte, veľa ľudí si stráži svoje súkromie. Pre spoločnosť Meta ide ale o veľký problém, kvôli ktorému nedokáže tak kvalitne cieliť platenú reklamu a tým pádom prichádza o peniaze.

Okrem toho do hry vstupuje aj súčasná finančná situácia, kedy sa čoraz častejšie skloňuje slovo kríza. Niektoré firmy preto prestali investovať do platenej reklamy, kvôli čomu Meta prichádza o peniaze. Firma si chce teda vybudovať oveľa stabilnejšie príjmy a s tým by jej mohli pomôcť pravidelne platiaci používatelia. Súhlasili by ste s takouto zmenou?

Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?

Instagram Banner

Môže ťa zaujímať
- Reklama -