Slovenskí televízni diváci si už neužijú sledovanie archívnych relácií tak pohodlne ako doteraz. Po tom, čo Markíza pred mesiacom zaviedla blokovanie pretáčania reklám v archíve, prichádza s rovnakým krokom aj televízia Joj. Od 15. júla 2025 si diváci na staniciach Joj, Joj Plus a Wau nebudú môcť preskočiť úvodné tri minúty reklamných blokov.
Jojka oficiálne oznámila túto zmenu v pondelok, no operátori sa na nový systém pripravovali už niekoľko týždňov. V praxi to znamená, že pred každým programom si bude musieť divák pozrieť približne tri minúty reklamy. Až potom získa možnosť pohybovať sa po archíve ako doteraz.
Možnosť pretáčania reklám sa môže líšiť operátor od operátora
Zaujímavosťou je, že riešenie blokovania sa môže medzi jednotlivými operátormi líšiť. Kým televízie požadujú len zastavenie preskakovania prvých troch minút, niektorí operátori zablokujú možnosť pretáčať reklamy úplne. Dôvodom je pravdepodobne technická náročnosť aplikácie tohto obmedzenia.
Joj zároveň ponecháva možnosť voľného pohybu v archíve počas prvých 60 sekúnd po spustení vysielania – aj v rámci reklám.
Po tejto minúte sa však aktivuje obmedzenie. Archívne vysielanie ostatných staníc ako JOJKO, JOJ Svet, JOJ24 či CS Film zatiaľ ostáva bez obmedzení.
Joj ponúkne prémiový prístup bez reklamy za 4 € / mesačne. Nedostanú sa ku nemu ale všetci zákazníci
Pre tých, ktorí si chcú zachovať pôvodnú funkčnosť archívu, pripravila televízia zaujímavú možnosť. Operátori môžu svojim zákazníkom ponúknuť prémiový prístup bez reklamného obmedzenia – za mesačný poplatok 4 €.
Nie všetky spoločnosti však plánujú túto službu spustiť. Napríklad podľa Mediaboom Telekom ani Orange zatiaľ s takouto možnosťou nepočítajú. Dajte nám vedieť do komentára na sociálnej sieti Facebook / Instagram, čo si o tom myslíte vy. Tešíme sa na všetky vaše postrehy a názory.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1100 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.