Jablková spoločnosť patrí medzi tie, ktoré si naozaj nedovolia urobiť žiadny chybný krok. Nejde totiž ani tak o predaje či zisky, no o samotné meno Apple. Všetko čo sa kedy predstavilo bolo dobre premyslené a každý detail bol dotiahnutý do samého konca. Teda, takmer každý detail. Vráťme sa späť do roku 2013, kedy svetlo sveta uzrel pomerne neúspešný model 5C!
iPhone 5C
Tomu, že Apple predstaví lacný plastový telefón neveril do jeho uvedenia takmer nikto. V podstate aj mali pravdu. Apple síce predstavilo plastové zariadenie, no za lacné sa považovať jednoznačne nedalo. iPhone 5C bol totiž len o 100$ lacnejší, ako jeho „exkluzívnejší“ hliníkový brat 5S, pričom ponúkal omnoho menej. Mal podstatne horší fotoaparát, a naopak, nemal procesor Apple a7, Touch-iD, „luxusné“ hliníkové telo, tru-tone blesk a množstvo ďalšieho. Skrátka šlo len o zle nacenený update, ktorý nepriniesol nič nové a v podstate len ubral zariadeniu na exkluzivite. Jeho úspech však nezabilo plastové farebné spracovanie. Potenciál bol naozaj veľký! Zabila ho najmä cena, ktorá sa pohybovala príliš vysoko. Ten čo si totiž chcel kúpiť iPhone 5, siahol po zariadeniach z druhej ruky, ktoré sa dali v bezchybnom stave zakúpiť lacnejšie ako iPhone 5C. Tie prinášali navyše aj hliníkový rám, takže iPhone pôsobil omnoho exkluzívnejšie. iPhone 5C už pomaly končí a definitívne bude stiahnutý z predaja pravdepodobne v polovici budúceho roka. Naše stanovisko znie, že keby Apple použilo cenovku ešte o 100$ nižšiu, iPhone 5C by mohol byť populárnejší. Samozrejme, že tento model sa nedá označiť za totálny prepadák, no podľa nás mal omnoho väčší potenciál!