Ak už niekto ide žalovať spoločnosť Apple, zvyčajne ide o skupinu ľudí, ktorých sa dotýka nejaký konkrétny problém (napríklad spomaľovanie zariadení).
Tentokrát sa ale v americkom San Franciscu objavil kuriózny prípad, v ktorom istý Theodore A. Kim podal na súd s nízkymi nárokmi žalobu za to, že mu Apple neopravilo iPhone 12 Pro, ktorý je stále v záruke. Od firmy žiada náhradu škody vo výške kúpnej ceny zariadenia (1 383,13 $)
Súdna úradníčka podľa dokumentov vyhovela Kimovi a na 23. novembra 2021 o 13:30 stanovila dátum pojednávania. Spoločnosť Apple sa ku tejto situácii zatiaľ nijako nevyjadrila.
Telefón v záruke sa pokúsil reklamovať avšak bez úspechu
Predmetný iPhone 12 Pro bol pôvodne zakúpený od autorizovaného predajcu Apple vo Vietname v októbri 2020, pričom mal byť v záruke spoločnosti Apple až do októbra 2022.
Akonáhle sa však Kim vrátil počas pandémie COVID-19 naspäť do USA, telefón mal problém s načítaním americkej SIM karty. Zavolal teda do Apple kde mu povedali, aby zariadenie priniesol do miestneho Apple Store na kontrolu.
Žiadosti spoločnosti Apple samozrejme vyhovel, svoj iPhone 12 Pro na pobočke odovzdal a ten následne putoval do servisu.
Hoci Kim automaticky považoval vec za vyriešenú, reakcia technologického giganta ho nepríjemne prekvapila. Ten mu vraj povedal, že zariadenie nebude opravovať, „pretože sa s ním už manipulovalo„.
Keď sa majiteľ opýtal „Ako sa s ním manipulovalo?“, nedostal odpoveď. Na miesto toho sa mu vrátil do rúk jeho iPhone 12 Pro no tentokrát so zlomeným „zásobníkom“ na SIM kartu.
Kim začal bojovať
Prešiel týždeň a Kim odoslal sťažnosť na Better Business Bureau (BBB). Apple na túto sťažnosť odpovedalo slovami, že iPhone 12 Pro by bol opravený, ak by nebol po príchode do servisu poškodený. Firma vraj považuje celú záležitosť za uzavretú.
Ďalším krokom bolo teda oslovenie Apple s tým, že prípadnú opravu svojho zariadenia zaplatí z vlastného vrecka (pretože ho už potreboval používať). Apple však takúto možnosť odmietlo.
Posledným pokusom bol teda e-mail, ktorý bol ešte v júni adresovaný priamo generálnemu riaditeľovi spoločnosti Apple, Timovi Cookovi. No a pretože sa neozval, Kim začal hľadať na Google spôsoby, ako to môže vyriešiť.
Inšpiroval ho podobný prípad z minulosti
Na internete po niekoľkých hodinách pátrania objavil blogový príspevok človeka zo Seattlu, ktorý úspešne žaloval spoločnosť Apple na súde s nízkymi nárokmi.
Išlo o prípad z roku 2012, kedy bloger zavolal Apple na súd vo Washingtone po tom, čo mu v jeho MacBooku Pro z roku 2008 zhorela grafická karta.
Keďže celá skúsenosť pôsobila prakticky rovnako ako tá Kimova, rozhodol sa taktiež obrátiť na súd „s nízkymi nárokmi“. Ako sám povedal, „Prečo by som nemohol vyskúšať tú istú cestu. Je to situácia pripomínajúca boj Dávida a Goliáša. Uvidíme čo sa stane“.
Ísť proti spoločnosti Apple samozrejme nemôže byť jednoduché. Ak však Kim nepochybil a zariadenie poškodil trebárs pracovník servisu, prečo by nemal mať nárok na náhradu škody. Výsledok konania sa dozvieme pravdepodobne už v priebehu budúceho mesiaca.