Všetko nasvedčuje tomu, že jedna z najväčších technologických spoločností na svete sa bude musieť prispôsobiť zákonu, ktorý ju donúti poskytovať trojročnú záruku na území celého Španielska. Toto rozhodnutie schválila tamojšia rada ministrov a okrem iného ho doplnila aj o ďalšie predpisy týkajúce sa uchovávania náhradných dielov.
Ako informuje španielsky blog iPadizate, všetky firmy musia poskytovať okrem povinnej trojročnej záruky aj dostupnosť náhradných dielov po dobu desiatich rokov. Doteraz bolo toto obdobie limitované na 5 rokov. Ak by ste si teda napríklad kúpili iPhone 4S v roku 2011, ešte dnes by vám mala firma ponúknuť všetky potrebné súčiastky na jeho prípadnú opravu. Toto isté platí aj pre počítače Mac, tablety iPad a ďalšie výrobky.
Apple sa musí prispôsobiť. Nie je to po prvýkrát
„Táto nová norma je obsiahnutá v kráľovskom zákonnom dekréte a podľa ministerstva pre spotrebiteľské záležitosti predstavuje ďalší krok v stratégii obehového hospodárstva.“
Očakáva sa, že nariadenie vstúpi do platnosti už čoskoro a bude sa týkať všetkých firiem, ktoré predávajú elektronický alebo digitálny tovar, zariadenia či iné fyzické produkty po celej krajine.
Na záver sa hodí doplniť, že to nie je ani zďaleka po prvýkrát, čo sa s niečim podobným spoločnosť Apple stretáva. Vo Francúzsku musela začať dodávať ku novým iPhonom aj slúchadlá EarPods v krabici, nakoľko to tamojšia legislatíva prikazovala. Taktiež sa v tejto krajine začali objavovať značky hodnotenia opraviteľnosti na oficiálnych internetových stránkach.
Napíšte nám do komentára, či by ste brali štandardnú trojročnú záruku na elektronické zariadenia. Z pohľadu spotrebiteľa je toto pravidlo veľmi fajn, čo však na to výrobcovia a predajcovia?