Major League Soccer poriadne prekvapila technologický svet. Na finále medzi Inter Miami a Vancouver Whitecaps využije okrem tradičných televíznych kamier aj niekoľko iPhonov 17 Pro.
Dôležité je zdôrazniť, že smartfóny tu nebudú využívané ako doplnok či záložné riešenie. Získajú si plnohodnotné pozície v kamerovej zostave. To je zásadná zmena, pretože doteraz sa smartfóny objavovali skôr v zákulisných videách alebo ako núdzová záplata pri technických problémoch. Píše o tom Appleinsider.
Tentokrát ide o plánovanú integráciu do produkcie, ktorá počíta s ich obrazom pri živom prenose. MLS tak demonštruje, že mobilné snímače už nie sú len hračkou, ale profesionálnym nástrojom schopným konkurovať veľkým kamerám v náročných podmienkach.
Ako budú telefóny nasadené

Liga rozmiestni iPhony na štyri strategické miesta – za bránku, do sektoru najvášnivejších fanúšikov a dve ďalšie využije ako pohyblivé kamery pre reakčné zábery trénerov a divákov.
Každý z nich je pripojený do rovnakého systému ako štandardné broadcast kamery. Keď sa ich záber objaví na obrazovke, diváci môžu postrehnúť malý tag „Shot on iPhone“, ktorý sa stal súčasťou samotnej produkcie. Za zmienku stojí, že MLS sa vysiela na Apple TV (vrámci predplatného), takže je to taká šikovná marketingová stratégia zo strany Apple.
ŠOKUJÚCE ZISTENIE! Apple v iPhone 17 Pro potichu odstránil obľúbenú funkciu fotoaparátu
Vďaka ProRes záznamu, pokročilej stabilizácii a minimálnej latencii dokáže iPhone 17 Pro poskytnúť obraz, ktorý prirodzene zapadne medzi profesionálne zábery.
Výhodou je aj flexibilita – malé telo telefónu dovolí umiestniť kameru tam, kam sa ťažká technika jednoducho nezmestí.
Čo to znamená do budúcna

MLS testovala celý systém mesiace, aby si overila stabilitu, tepelnú odolnosť, synchronizáciu aj bezdrôtový prenos v prostredí plného zariadení. Až potom dala zelenú pre finále na to, aby sa v ňom v plnom nasadení objavil práve iPhone 17 Pro.
Ak experiment dopadne úspešne, očakáva sa, že ďalšie ligy začnú mobilné kamery nasadzovať tiež. Pre Apple je to dôkaz, že iPhone dokáže fungovať nielen ako marketingový nástroj, ale aj ako profesionálny pracovný nástroj. A pre športové vysielanie to môže znamenať úplne nový svet kreatívnych a lacnejších záberov.
ŠOKUJÚCE REKORDY! iPhone 17 valcuje trh: Apple prekročí 247 miliónov predaných kusov.
Čo na to hovoríte vy? Môže si technologický gigant z Cupertina priať snáď ešte lepšiu reklamu? Podľa nás asi ani nie!
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 1100 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.
