Vyzerá to tak, že v Cupertine môžu oslavovať ďalší úspech. Niekoľko mesiacov po predstavení nového iPhonu SE 2. generácie prichádza výskum od CIRP, ktorý potvrdzuje, že Applu sa podarilo predávať novinku presne takým zákazníkom, pre ktorých bola pripravená.
iPhone SE 2. generácie
Podľa analytikov sa podarilo jablkovej spoločnosti presvedčiť majiteľov starších iPhonov, aby aktualizovali svoje zariadenie a prešli tak na modernejší hardvér.
Hoci je kúpa dostupného iPhonu SE 2. generácie naozaj atraktívna, nijakým spôsobom neovplyvňuje predaje drahších, vlajkových modelov, ktoré majú odlišnú klientelu.
Za posledné mesiace si táto novinka drží 19% podiel na predajoch (zvyšok tvoria ostatné iPhony, ktoré sú stále v ponuke). Veľmi úspešne tak nahrádza pôvodnú „ôsmu generáciu“, ktorá bola v predaji ešte začiatkom tohto roka. Väčšina zákazníkov iPhonu SE 2 pred tým vlastnilo výrazne starší model. Až v 73% prípadoch to bolo zariadenie kúpené pred vyše štyrmi rokmi.
iPhone 11 a iPhone 11 Pro (ktoré prišli na jeseň 2019) zostávajú stále najobľúbenejšie. Držia si približne 2/3 podiel. V súčasnosti je ešte stále v ponuke aj iPhone XR, o ktorý je podľa všetkého najnižší záujem.
V septembri/októbri 2020 by mal prísť iPhone 12 v štyroch rôznych modeloch. Základ bude tvoriť 5,4″ verzia, uprostred ponuky sa budú nachádzať dve 6,1″ prevedenia a vlajková loď poskytne až 6,7″ OLED displej. Z predaja by malo zmiznúť všetko s výnimkou iPhonu SE 2. generácie. Tešíte sa?