Nenechám si opraviť telefón, pretože je to drahé, nemám na to čas a aj tak to už nikdy nebude poriadne fungovať. Toto sú najčastejšie „výhovorky“ (a mnoho ďalších), kvôli ktorým má stále viac ľudí nie plne funkčný telefón. Väčšina týchto dôvodov sa však nezakladá na pravde. Preto sme sa rozhodli spísať a vyvrátiť najčastejšie mýty o oprave mobilov.
Mýtus č.1: Opravou v neautorizovanom servise prídete o záruku
Väčšina záruk a garancií zo strany výrobcu sa pri kúpe nového mobilného telefónu vzťahuje len na výrobné problémy a vady. Nezahŕňajú rozbitý displej, poškodené porty alebo poliatie telefónu. Ani jednu z týchto porúch vám určite v rámci záruky neopravia. Telefón si tak budete musieť opraviť na vlastné náklady či už v autorizovanom, alebo neautorizovanom servise.
Nie je pravdou, že opravou v neautorizovanom servise automaticky prídete o záruku. Podmienkou zachovania záruky je, že pokazený diel musí byť nahradený originálnym dielom. Čo u väčšiny značiek nie je žiadnym problémom.
Mýtus č.2: Telefón dobre opravia len v autorizovanom servise
Pravda je taká, že postup opráv je rovnaký bez ohľadu na to, či idete do autorizovaného alebo neautorizovaného servisu. Aký je medzi nimi teda rozdiel? Veľakrát len v cene. Neautorizovaný servis vám môže ponúknuť náhradný diel od iného, lacnejšieho výrobcu.
Takéto diely sú v mnohých prípadoch rovnako kvalitné ako originálne, len sú dostupné za výrazne nižšiu cenu, čo je výhodné najmä pri starších telefónoch a telefónoch mimo záručnej doby. Neznamená to však, že neautorizovaný servis vám do telefónu automaticky vloží neoriginálny diel. Pýtajte sa, nechajte si poradiť od odborníka a spoločne navrhnite pre vás najlepšie riešenie.
Mýtus č.3: V servise sa do telefónu nabúrajú a zneužijú súkromné dáta
Skutoční profesionáli rešpektujú vaše súkromie a chránia vaše osobné údaje. Takže pokiaľ nezveríte telefón do rúk pofidérnej firme bez referencií, zneužitia sa báť nemusíte. Omnoho väčšie riziko podstupujete, ak sa v kaviarni pripojíte k nezabezpečenej sieti.
Mýtus č.4: Poškodený smartfón už nikdy nebude ako nový
Možno si to viacerí myslíte, ale nie je to tak. Súčasné mobilné telefóny majú takmer každú časť vymeniteľnú, a ak sa poškodený diel vymení za nový, bude ako nový fungovať.
Mýtus č.5: Oprava telefónu trvá týždne
Takisto veľmi častý mýtus. Väčšina bežných poškodení sa dá opraviť na počkanie alebo v priebehu niekoľkých hodín. V moderných servisoch, ako napríklad PCexpres, telefón odovzdáte, vybavíte si nákupy alebo iné povinnosti, a keď skončíte, opravený telefón si vyzdvihnete.
Mýtus č.6: Oprava telefónu je príliš drahá
Tento mýtus pochádza pravdepodobne ešte z čias, kedy boli telefóny skôr prejavom luxusu ako každodenná samozrejmosť. Ale v dnešnej dobre, keď sa telefóny rozdávajú v podstate „zadarmo“, nemôže byť cena za opravu rovnako vysoká ako nové zariadenie. Samozrejme, netvrdíme, že neexistujú i finančne trošku náročnejšie opravy, ale to závisí od miery poškodenia a aj samotnej značky telefónu. Stále sa však jedná o zlomkovú cenu nového telefónu.
Mýtus č.7: Prasknutý displej je len chybička krásy
Rozhodne to tak nie je! Aj keď sa vám zdá, že telefón má rozbité len vrchné sklo displeja a inak je plne funkčný, dlhodobo poškodený displej vám môže opravu telefónu výrazne predražiť. Poškodený displej totiž môže viesť k ďalším problémom, ako napríklad k poruche podsvietenia, tvorbe tmavých škvŕn, nereagujúcej dotykovej ploche a podobne. Takisto sa kvôli poškodenému displeja výrazne zníži odolnosť telefónu voči vode a vlhkosti.
Mýtus č.8: Telefón poškodený vodou nie je možné opraviť
Áno, aj nie. Záleží to od miery poškodenia. Ak váš telefón „plával“ týždeň v rieke, tak ho už asi nikto nezachráni. Ale bežné poliatie alebo krátkodobejšie ponorenie, nemusí byť problém. Treba len zachovať chladnú hlavu (ako postupovať sme popísali v článku Ako zachrániť utopený smartphone. )
Mýtus č.9: Ryža utopený telefón zachráni
Nie, ryža nepomôže. Tento mýtus sme už vyvrátili v článku Zachráni ryža namočený mobil? Fakt alebo fikcia?.
Článok pripravený v spolupráci s: