Analytická spoločnosť App Annie sa opäť pozrela na to, ako sa darí obchodom App Store a Google Play s predajom aplikácií. Tentoraz zverejnila štatistiky za 1. štvrťrok 2015 a očakáva sa, že podobé čísla, aké teraz zverejnila analytická firma, odhalí aj samotný Apple pri oznámení finančných výsledkov, ktoré oznámi 27. apríla 2015.

Náskok Applu

Apple mal počas prvého štvrťroku výrazný náskok nad svojim konkurentom z hľadiska tržieb. App Store má mať až 70% náskok nad Google Play, zatiaľ čo z obchodu Play si mali užívatelia stiahnuť až o 70% viac aplikácií. Výrazný nárast tržieb z App Storu je potešujúcou správou pre Apple, keďže Google ho začal v uplynulých štvrťrokoch pomaly dobiehať.

Na vysokých číslach sa podieľajú hlavne užívatelia z USA a Číny. V Číne za to môže najmä fakt, že Apple oznámil väčšie iPhony, ktoré sa stali na tamojšom trhu veľmi populárne.  Obyvatelia krajín vo východnej Ázii preferujú veľké displeje, čoho dôkazom je aj veľká popularita tabletov Galaxy Note v Južnej Kórei a ďalších krajinách. V prvom štvrťroku 2015 dokonca Čína prekonala USA z hľadiska počtu stiahnutých aplikácií, z hľadiska tržieb je však za USA a Japonskom. Na druhú stranu, obchod Play nie je v Číne oficiálne prístupný a tak Apple v Číne nemá konkurenciu.

Zdroj: The Wall Street Journal

Prečítajte si tiež  Aj Apple kopíruje, konkrétne produkty jednej značky zo 60-tých rokov.
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.