V posledných rokoch Facebook už niekoľkokrát zasiahol do oblasti, v ktorej pôsobí YouTube. Umožnil napríklad svojim používateľom nahrávať a zdieľať vlastné videá. Najnovšie sa podľa denníka The New York Times chce angažovať na poli hudobných klipov, ktoré patria medzi najobľúbenejšie videá. V týchto dňoch uskutočňuje predbežné rozhovory s významnými nahrávacími spoločnosťami, zisťuje licenčné podmienky a hľadá spôsoby, ako by mohol vložiť hudobné videá a ponúkať ich priamo na svojich serveroch.
Hudobné klipy by chcel Facebook spustiť už v nasledujúcich mesiacoch a v súčasnosti rokuje o stanovení podmienok na delenie príjmov z reklamy. Hudobníkom, resp. držiteľom autorských práv vraj ponúkol atraktívnejší model odmien ako YouTube.
Facebook správu odmietol komentovať. Na spravodajskom webe Music Ally sa objavila aj informácia o tom, že Facebook pracuje na zavedení hudobnej streamovacej služby, podobnej Apple Music či Spotify. Zástupca Facebooku však takéto plány poprel.
No začaté rozhovory s nahrávacími spoločnosťami naznačujú, že Facebook chce agresívnejšie súťažiť s YouTube, gigantom na poli on-line videa, kde hudobné klipy patria k najpopulárnejšiemu obsahu. Vzhľadom na obrovskú 1,4-miliardovú používateľskú základňu Facebooku po celom svete je to jeden z mála vážnych konkurentov, ktorý by podľa mediálnych odborníkov mohol nabúrať dominanciu YouTube.
zdroj:itnews.sk