O kríze polovodičov vás informujeme prakticky na každodennej báze. Trpia ňou totiž všetky technologické spoločnosti na čele s Apple, čoho dôvodom sú meškajúce dodávky iPhonu 13, Apple Watch Series 7, nových MacBookov a ďalších produktov.

Dnes sa ale pozrieme na úplne inú firmu, konkrétne automobilku BMW. Ako možno viete, mníchovský výrobca automobilov používa už dlhé roky operačný systém iDrive, ktorý je tak prepracovaný, že patrí medzi najintuitívnejšie vôbec.

Aj to je jeden z dôvodov, prečo si môže dovoliť vykonať krok, ktorý je pre iných v roku 2021 prakticky nemožný. Nakoľko dodávky nových vozidiel brzdí absencia čipov, ktorá je potrebná pre dotykové displeje, BMW sa rozhodlo, že ich z ponuky úplne vyradí.

Podľa všetkého by nemalo ísť o všetky dotykové displeje ale iba tie, kde si to zákazník sám zvolí. Automobil by mu tak mohol doraziť podstatne skôr a navyše dostane aj 500 $ zľavu (táto novinka sa zatiaľ chystá v USA).

Ako uvádza portál AutoBlog, s touto konfiguráciou sa budete môcť už čoskoro stretnúť v BMW 3 (G20), BMW 4 (G22/G23/G24), BMW Z4 (G29), BMW X5 (G05), BMW X6 (G06) a BMW X7 (G07). Menšiu výnimku z uvedeného zoznamu tvorí BMW i4, ktoré už nepoužíva tradičný iDrive displej ale jeho palubný doska je riešená modernejším spôsobom a tak absencia dotyku nie je možná.

BMW nemôže dodať ani cúvacieho asistenta 

Aby toho nebolo málo, nemecká automobilka musela svojich zákazníkov pripraviť aj o cúvacieho asistenta, pretože jej zrejme chýba komponent, pomocou ktorého dokáže fungovať.

Táto funkcia si dokáže zapamätať vašu jazdu vpred pri parkovaní a následne ju celkom presne zopakuje pri cúvaní. Hodí sa to napríklad pri každodennom vchádzaní do dvora, garáže alebo podzemného parkoviska.

Mnohým vodičom zrejme dotykový displej v BMW chýbať nebude 

Nakoniec len spomenieme, že výber bezdotykového displeja bude nenávratná vec. V budúcnosti si dotyk nebude možné do vozidla nijako namontovať (jedine ak by zákazník vymenil celý infotainment).

Na strane druhej, ako sme už naznačili v texte vyššie, BMW je v ovládaní svojho systému iDrive naozaj ďaleko a tak mnoho majiteľov týchto luxusných vozidiel dotyk ani nepoužíva. V podstate tak ušetria na novom vozidle a o nič neprídu. To je celkom dobré riešenie, čo poviete?

Prečítajte si tiež  iPhone 12 Pro Max a naše prvé dojmy – Keď chcete smartfón a tablet v jednom.
Môže ťa zaujímať
- Reklama -
ZDROJThe Verge
Róbert Hallon
Som spolumajiteľ a hlavný tvorca obsahu na svetapple.sk. Študujem Dizajn médií v Bratislave a milujem Apple najmä pre filozofiu, ktorou tvorí svoje služby a produkty. Mojím druhým "koníčkom" sú autá, o ktorých tu sem tam tiež niečo napíšem.