Za posledných pár rokov si spoločnosť Meta (bývalý Facebook) vytvorila nie veľmi priaznivé meno nielen v komunite nadšencov sociálnych sietí, ale prakticky aj po celom svete. Početné kauzy a obvinenia v uplynulom roku firme takisto nepridali na popularite. Podľa prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Yahoo Finance, bola spoločnosť Meta korunovaná za najhoršiu spoločnosť roka.
Posledných 12 mesiacov predstavovalo pre firmu búrlivé obdobie plné kontroverzií, odporu verejnosti. To všetko vyústilo k zmene mena značky, čo však zrejme nič nezmenilo. Aspoň teda nie z krátkodobého hľadiska.
Yahoo Finance každoročne vymenuje najlepšiu spoločnosť roka, pričom v roku 2021 sa na prvom mieste umiestnil Microsoft. Tento rok však Yahoo Finance urobila aj výzvu „najhoršia spoločnosť roka„.
Meta (Facebook) je s prehľadom „najhoršou spoločnosťou“ roku
Túto rubriku vyhral s prehľadom spomínaný Facebook, teraz známy ako Meta. Podľa prieskumu, ktorého sa zúčastnilo viac ako 1 000 jednotlivcov, získal Facebook o 50 % viac hlasov ako druhá spoločnosť v poradí. Druhou najhoršou firmou sa stal čínsky gigant Alibaba.
Hodnotiaci si pri komentovaní Facebooku rozhodne nebrali servítky pred ústa. Najväčším faktorom v stránke negatívneho svetla firmy sa stali obavy z cenzúry, správy o vplyve Instagramu na duševné zdravie a strach o súkromie. Hoci výsledky prieskumu sú pochmúrne a nie sú v prospech spoločnosti, až 30 % účastníkov odpovedalo pozitívne na otázku, či sa Facebook môže v budúcnosti „napraviť“.
Podľa riaditeľa Marka Zuckerberga znamená premenovanie firmy začiatok nového smerovania spoločnosti. Nový názov Meta má byť viac v súlade s cieľom vybudovať „Metaverse“, čo predstavuje digitálny svet zastrešený práve spoločnosťou Meta. Zmena značky bola všeobecne vnímaná ako pokus odvrátiť pozornosť verejnosti a podľa niektorých účastníkov prieskumu sa to podarilo. Väčšina však nesúhlasí.
Facebook predstavuje v očiach verejnosti azda najväčšieho strašiaka v otázke súkromia a ochrany osobných údajov. Spoločnosť v posledných mesiacoch bojovala najmä s jablkovým gigantom Apple, kvôli zmenám v systémoch iOS a iPadOS. Tie sťažujú spoločnostiam sledovanie používateľov v aplikáciách a na webových stránkach.
Aký názor máte na túto problematiku vy? Dokáže sa Facebook v budúcnosti vyhrabať z jamy, ktorú si spoločnosť sama vykopala alebo bude naďalej strácať na podpore a popularite? Podeľte sa s nami o váš názor v sekcii komentárov.