Jablková spoločnosť pumpuje obrovské peniaze do propagácie platforiem zo svojej vlastnej produkcie, čo sa javí ako správny krok. Služby Apple Music a Apple TV+ sú čoraz populárnejšie a práve touto cestou sa chce Apple uberať. Podľa nového prieskumu trhu je Apple Music druhou najobľúbenejšou hudobnou streamovacou službou na svete.
Napriek úspechu v oblasti popularity, je však za svojim konkurentom v podobe Spotify stále ďaleko. Podľa novej správy spoločnosti Midia Research tvorili predplatitelia služby Apple Music v druhom štvrťroku minulého roka 15 % všetkých poslucháčov streamovacích služieb.
Spotify v podobe nedosiahnuteľného lídra
Dominantnou službou zostala spoločnosť Spotify, ktorá s 31 % podielom na celosvetovom trhu ovláda viac ako dvojnásobok. V závese za dvojicou firiem sa ďalej umiestnili Amazon Music a Tencent Music s 13 % podielom na trhu a YouTube Music, ktoré tvorilo 8 % celosvetových predplatných.
Podľa správy spoločnosť Amazon Music opäť prekonala spoločnosť Spotify, pokiaľ ide o rast (25 % oproti 20 %), avšak YouTube Music vyniká už druhý rok po sebe, keď za 12 mesiacov do druhého štvrťroka 2021 vzrástla o viac ako 50 %. YouTube Music bola naviac jedinou službou, ktorá v tomto období zvýšila svoj podiel na globálnom trhu.
Spoločnosť Apple medzitým v roku 2021 pokračovala v posilňovaní svojej hudobnej streamovacej služby pridaním podpory priestorového zvuku a bezstratového Losless Audia bez dodatočných nákladov pre predplatiteľov. Spoločnosť tiež predstavila nový plán predplatného s názvom Apple Music Voice, ktorý ale v našich končinách nemá práve správne využitie.
Ako ste na tom so hudobnými platformami vy? Patríte medzi používateľov Spotify alebo skôr Apple Music? Podeľte sa s nami o vaše postrehy v sekcii komentárov pod článkom.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach, kde nás sleduje dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?