S príchodom operačného systému iOS 15 a iPadOS 15 spoločnosť Apple predstavila novú funkciu, ktorá umožňuje používateľom cielene vypínať personalizované reklamy v apkách ako App Store, Správy a mnohých ďalších.
Dnes sme sa vďaka magazínu Macrumors dozvedeli, koľko ľudí túto možnosť využíva v praxi. Číslo je to skutočne obrovské.
V prezentácii, ktorá bola zdieľaná s inzerentmi, spoločnosť Apple uviedla niektoré interné údaje. Z nich vyplýva, že v priebehu prvého štvrťroka 2022 pochádzalo až 78 % vyhľadávania v App Store zo zariadení, ktoré mali vypnuté personalizované reklamy. Týka sa to všetkých krajín a regiónov, kde sú k dispozícii.
V tomto bode treba dodať, že aj keď spoločnosť Apple taktiež využíva personalizované reklamy, s osobnými údajmi je veľmi opatrná. Napríklad apky ako App Store alebo Apple News sa spoliehajú len na históriu vyhľadávania a sťahovania.
Podstatne citlivejšie k osobným údajom ako niektoré apky tretích strán
Zďaleka teda nesledujú parametre ako vek, pohlavie, vzdelanie a mnohé ďalšie. Na tie sa zameriavajú predovšetkým apky od vývojárov tretích strán. Dnes už s tým však majú problém kvôli obmedzeným funkciám sledovania (App Tracking Transparency), ktoré spoločnosť Apple spustila zhruba pred rokom v iOS 14.5.
Spomenúť tiež musíme, že hoci sa s reklamami stretávame aj na Slovensku, Apple ich tu neprispôsobuje nášmu trhu. Inými slovami, funkciu si nemôžete vypnúť, pretože nie je dostupná. Ak však žijete v zahraničí, predovšetkým vo väčších krajinách, možno sa s ňou stretnete.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?.