Jeden z viacerých dôvodov, prečo spoločnosť Apple niekedy mešká s inováciami nie je ten, že by ich nechcela predstaviť, ale ten, že jej ich v požadovanom množstve a kvalite nemá kto vyrobiť. No a s týmto problémom sa kompetentní potýkajú aj v roku 2021.
Ako uviedla analytická spoločnosť DigiTimes, Apple zvyšuje tlak na svojich dodávateľov, aby uspokojilo dopyt po iPhone 13 hneď po jeho uvedení na trh. Chce sa vyhnúť podobným čakacím dobám, s ktorými sme sa stretávali dokonca aj v marci 2021 pri iPhone 12.
Správa sa konkrétne zameriava na kľúčové komponenty objektívu. Ten by mal prísť s ďalšími zásadnými zmenami a vylepšeniami, ktoré posunú kvalitu fotiek na úplne inú úroveň.
Apple požaduje zvýšenie výrobnej kapacity o 30 až 40 percent
Apple už mezdičasom upozornilo niektorých tchajwanských výrobcov, zaoberajúcich sa produkciou komponentov motorov kmitacích cievok (VCM), aby zvýšili svoje výrobné kapacity o 30 – 40 %. Týmto spôsobom bude naplnený dopyt po iPhone a Apple zároveň predbehne celý trh so zariadeniami s Androidom.
Predpokladá sa, že požadované zvýšenie objednávok na VCM sa v praxi prejaví už tento mesiac a čísla budú prudko stúpať od celého júla až po september/október, kedy má byť iPhone 13 a iPhone 13 Pro uvedený na trh.
VCM je kamerový komponent, ktorý pracuje predovšetkým pri funkciách zaostrovania objektívov. So stúpajúcim počtom šošoviek v nových iPhonoch narastá aj potreba väčšieho množstva VCM pre použitie v kamerových moduloch.
iPhone 13 a jeho fotoaparát
Očakáva sa, že spoločnosť Apple predstaví pri iPhone 13 Pro väčšie, 6-prvkové šošovky objektívov so širšou clonou f/1,8 a ďalšími novinkami. Niektoré úniky dokonca tvrdia, že stabilizácia posuvu senzora, ktorá je dnes dostupná len v iPhone 12 Pro Max, pribudne do všetkých štyroch prevedení. Podobné fámy kolujú aj s LiDAR senzorom.
Keďže je ale predstavenie týchto noviniek stále relatívne ďaleko, viac podrobností budeme poznať až o niekoľko týždňov.
iPhone 13 a iPhone 13 Pro príde na trh v septembri alebo októbri 2021. Uvidíme, ako to Apple zvládne počas prebiehajúcej krízy s polovodičmi, týkajúcej sa celého technologického priemyslu.