Prestížny magazín Wall Street Journal zverejnil zaujímavý článok o tom, akým smerom sa uberá spoločnosť Apple v automobilovom priemysle. Pomerne dosť sa hovorí o spolupráci s kórejskou automobilkou Hyundai, ktorá by mohla poskytnúť platformu pre jednoduchší vývoj samotného vozidla.

Už dávnejšie sa navyše objavili špekulácie, v ktorých sa uvádzalo, že technologický gigant z Cupertina vyvíja revolučné LFP batérie, ktoré poskytnú vyšší dojazd, výrazne nižšiu výrobnú cenu a taktiež lepšie vlastnosti v oblasti odvádzania tepla. Inými slovami, elektromobil by sa nemal prehrievať.

No a aj keď to znie celé veľmi zaujímavo, možno máme iba prehnané očakávania.

Nemusí ísť nutne o auto  

Hoci to dnes vyzerá na samostatný vývoj auta, pravda môže byť niekde inde. Apple vraj skúma všetky možnosti automobilového priemyslu, takže jeho finálny produkt môže predstavovať autonómny systém jazdy, informačný systém do vozidla alebo mnoho iného. Na konci dňa ale vôbec nemusí ísť o samostatný automobil.

Hlavným dôvodom tejto úvahy je celková komplikovanosť vývoja, výroby, predaja a servisu. Na toto by technologický gigant potreboval vybudovať obrovskú obchodnú sieť, ktorú dnes nemá.

Uvidíme, ako fámy okolo Apple Car napokon dopadnú. Podľa Wall Street Hournal je nespochybniteľným faktom, že Apple na projekte týkajúceho sa automobilov a dopravy skutočne pracuje. Informácii máme ale príliš málo na to, aby sme mohli robiť predčasné závery o tom, na čo sa firma zameriava.

Pohľad našej redakcie 

V mnohom z vyššie uvedeného sa s tvrdeniami Wall Street Hournal stotožňujeme. Pre Apple, ako technologickú spoločnosť, je oveľa výhodnejšie vyvinúť samostatný prvok automobilovej dopravy či výbavy, ktorý si následne budú môcť priplatiť zákazníci u viacerých zmluvných automobiliek, ako nadštandardný doplnok či predplatné. Na strane druhej, nezatracovali by sme ani vlastný elektromobil.

Apple CarJe síce pravda, že Apple by muselo vybudovať vlastnú predajnú či servisnú sieť, no ak by sa spojilo s inou automobilkou, kde by v rámci spolupráce vyvíjalo a vyrábalo svoje vozidlo na jej platforme, ušetrili by sa milióny dolárov.

Pokiaľ by došlo napríklad ku dohode s Hyundaiom, zákazník by si zakúpil svoj Apple Car cez internet prípadne na pobočke, a pokiaľ by sa niečo pokazilo, zašiel by do autorizovaného servisu kórejského výrobcu. Napíšte nám do komentára, čo si o tom myslíte vy.

 

Prečítajte si tiež  AirPods 3 vs AirPods Pro 2: Vyriešili sme veľkú dilemu Slovákov
Môže ťa zaujímať
- Reklama -