Apple je v oblasti marketingu skutočne dokonalo zladené. Vie presne akým spôsobom zaujať a osloviť potencionálneho zákazníka. Využíva na to aj taktiky ekologického marketingu, ktorý je v poslednej dobe stále viac a viac populárny. Vybrali sme 5 z nich. Prečítajte si viac.

Obnoviteľné zdroje

7 zaujímavých faktov o Apple Parku, ktoré si nevedel titulka - svetapple.sk
7 zaujímavých faktov o Apple Parku, ktoré si nevedel titulka – svetapple.sk

V prvom rade začneme jednou z najjednoduchších vecí, pomocou ktorých sa snaží byť Apple ekologické. Keďže ide o jednu z najväčších technologických spoločností sveta, je celkom logické, že vytvára nemalé škody na našej planéte pri výrobe produktov.

Snaží sa ich ale znížiť. Už roky skupuje pôdu na rôznych častiach sveta a buduje na nej solárne elektrárne. Pomocou elektriny z nich následne napája všetky kancelárske priestory či dátové centrá, ktoré sama prevádzkuje.

Fotovoltaické články nájdeme aj na strechách budóv. Aby to Apple povýšilo ešte na ďalšiu úroveň, pri výstavbe nového Apple Parku založilo vlastnú energetickú spoločnosť.

Dôvod je taký, že táto budova dokáže získať viacej energie ako sama minie. To isté platí aj pre solárne elektrárne. Solárne panely nájdeme v Apple Parku prakticky všade. Okrem striech sa napríklad nachádzajú aj markízach, ktoré chránia chodby kampusu pred silným slnečným žiarením…

Recyklácia starých iPhonov a iných produktov…

5 spôsobov, akými robí Apple ekologický marketing.
Recyklácia je tiež jeden zo spôsobov ekologického marketingu – svetapple.sk

Možno o tom ani neviete, ale váš starý iPhone môžete dať pokojne recyklovať. Minimálne takto funguje program v tých častiach sveta, kde sa nachádza fyzický Apple Store. Samozrejme bola by hlúposť, keby ste svoj starý telefón dali na recykláciu pokiaľ sa dá ešte predať.

Ak je ale poškodený, nefunkčný alebo v zlom stave a nikto oň nejaví záujem je to celkom rozumný krok. Spoločnosť dokáže zariadenia rozložiť na súčiastky a získava z nich napríklad aj suroviny na výrobu ďalších produktov. Samozrejme nie všetko sa dá použiť a späť, do recyklačného programu sa určite nedostane ani zďaleka každé zariadenie, ktoré kedy firma vyprodukovala.

Na druhú stranu je ale pekné vedieť, že sa takýmto spôsobom snaží spoločnosť postarať o svoje už v dnešnej dobe nepoužiteľné produkty. Navyše na tom vie aj celkom slušne zarobiť.

Vzhľadom na to, že v každom jednom elektronickom zariadení sa nachádza aj malé množstvo drahých kovov, medzi ktoré patrí v tomto prípade hlavne zlato, ročne na jeho predaji môže Apple získať milióny dolárov. V porovnaní s tým, čo ale zarobí predajom produktov je to samozrejme absolútne minimum.

Podpora dňa zeme všade vo svete.

5 spôsobov, akými robí Apple ekologický marketing.
Deň zeme – svetapple.sk

Deň zeme patrí medzi udalosti, ktoré Apple veľmi výrazne podporuje. Koná sa 22. apríla a hovoríme „výrazne“ preto, lebo všetky logá na svojich kamenných pobočkách firma premení do zelenej farby (respektíve aspoň ich časť). Tie buď svietia alebo sa jedná o špeciálnu zelenú fóliu, ktorá sa nalepí aby reprezentovala danú udalosť vhodnou farbou.

Prečítajte si tiež  Tesco nasadí prelomový systém proti krádežiam, ktorý zlodejov upozorní silným hlasom

To ale samozrejme nie je všetko. Na sklá kamenných obchodov spoločnosť vylepuje rôzne nápisy či informácie, ktoré by mali ľudí upovedomiť o niektorých faktoch, ktoré sa týkajú ekológie.

Počas tohto dňa nastane samozrejme aj zmena internetových stránok a komunikácie. Apple jednoducho robí povedomie o tejto udalosti a to je dobré. Ľudia po celom svete to vnímajú, vedia o tom a príde im to sympatické.

Celková ochrana životného prostredia

5 spôsobov, akými robí Apple ekologický marketing.

Ak sa pýtate, ako môže Apple chrániť životné prostredie odpovedí je viac. Už v minulosti sme ale informovali o tom, že spoločnosť napríklad zakúpila celý les. Išlo o 145 kilometrov štvorcových. Samozrejme nebolo to preto aby z neho mohla ťažiť drevo alebo iné suroviny. Bolo to gesto, pomocou ktorého ho chcela len ochrániť. Tým, že ho vlastní táto firma, nemôže tu nikto legálne ťažiť žiadne drevo.

Apple sa samozrejme o tento les stará a kontroluje, či sa v ňom nevykonáva nelegálna činnosť. Nie je to ale všetko. Apple reaguje aj na živelné katastrofy, ktoré sa každoročne vyskytnú v niektorých častiach sveta. Pokiaľ je ich rozsah skutočne obrovský, jablková spoločnosť často pomáha poväčšine finančným príspevkom.

Rôzne vylepšenia produktov

Apple nakúpilo hliník bez uhlíku. Materiál sa mení po 130 rokoch.
Apple bude používať nový, ekologickejší hliník – svetapple.sk

Popri tom všetkom sa samozrejme firma snaží čo najekologickejšie vyrábať svoje produkty. Len nedávno sme informovali o tom, že vrámci ochrany životného prostredia Apple spolu s dvoma poprednými výrobcami hliníku vyvinuli jeho novú formu, ktorá vzniká iným technologickým spôsobom a neobsahuje uhlík. To isté platí aj pre iné materiály.

Spomenúť môžeme aj napríklad balenie káblových slúchadiel EarPods. Donedávna sme ich našli pri iPhone v krásnej plastovej krabičke. Dnes sú zamotané už len do papierového obalu.

Dôvod nie je taký, že by Apple chcelo ušetriť na nákladoch (aj keď samozrejme v tomto prípade jeden nikdy nevie). Dôvod by mal byť hlavne taký, že veľa ľudí EarPods ani len z krabičky nevybalí a plast predsa len nie je obnoviteľná surovina na rozdiel od papiera. Presne preto tento jeden materiál nahradila spoločnosť druhým.

Firma robí aj iné veci na to aby sa zviditeľnila v oblasti ekológie

Vymenované veci samozrejme neboli ani zďaleka všetky, ktoré Apple naozaj vykonáva. Počas roka organizuje rôzne eventy, ktoré sa týkajú tejto tematiky, zapája sa do najrôznejších akcii a samozrejme stále finančne podporuje podujatia, iniciatívy a podobne. Možno aj preto už niekoľko krát získala titul „najzelenšej“ spoločnosti na svete…

Prečítajte si tiež  Tvrdé ekologické ciele spoločnosti Apple robia dodávateľom vrásky na čele!
Môže ťa zaujímať
- Reklama -