Odvážny krok zo strany Epic Games nenechal chladnými ani ďalšie spoločnosti, ktoré sa rozhodli skritizovať Apple. Patrí sem aj najväčšia sociálna sieť na svete – Facebook, ktorej sa dlhodobo nepáčia vysoké poplatky v App Store. Teraz dala jasný signál samotným používateľom.
Facebook sa púšťa do boja svojským spôsobom
Cupertinský gigant ešte pred dlhými rokmi stanovil pravidlá, pri ktorých si účtuje 30% províziu za každú jednu platbu vykonanú prostredníctvom App Store.
Vývojári aplikácií pritom nemôžu využívať (v rámci in-app nákupov) žiadnu inú platobnú metódu, pretože by boli vylúčení z internetového obchodu (podobne ako Fortnite). Cítia sa ako v pasci.
Najväčšia sociálna sieť uviedla do prevádzky novinku s názvom „Paid Online Events“, ktorá umožňuje menším spoločnostiam a živnostníkom zarábať peniaze za poskytovanie rôznych online služieb cez Facebook. Ako už asi tušíte, tvorca online služby dostane len 70% zo sumy, ktorú mu zákazník zaplatí. Zvyšok ide na bankový účet Applu. No a tu je celý problém.
Kompetentným sa to nepáči a nakoľko práve prebieha súdny spor s Epic Games (za podobný konflikt), rozhodli sa využiť situáciu. Ak zákazník zaplatí prostredníctvom internetovej stránky alebo cez Android zariadenie, autorovi služby sa na konto pripíše 100% suma (v rámci Paid Online Events). Všetko prebieha cez Facebook Pay.
Vývojári teda podnikli šikovný krok, ktorým sa snažia upozorniť bežných spotrebiteľov na tieto praktiky (a svojim spôsobom chránia obchodníkov). Pravdepodobne očakávajú, že pod veľkým tlakom budú upravené.
Pokiaľ chcete nakupovať cez iPhone alebo iPad, aplikácia vám zobrazí informáciu, že až 30% platíte na účet spoločnosti Apple (viď galéria vyššie). Je to zaujímavé riešenie, od ktorého sa veľmi pravdepodobne budú inšpirovať aj ďalší vývojári. Všetky tieto udalosti môžu mať ešte zaujímavú dohru… Myslíte si, že je podobné konanie správne? Napíšte nám do komentára.