Spoločnosť Apple je invoatívnou spoločnosťou najmä v technológiách, no nezapre sa ani jej marketingové srdce. Prečo? Apple vždy vedelo ako na reklamy a po prvý raz to ukázalo v roku 1984, kedy zo svojou reklamou porazilo všetko v dlhom časovom horizonte predtým a aj potom. Dodnes je reklama „1984“ jedna z najlepších na svete a Apple propaguje ďalej! Základom je jednoduchosť a pozornosť.
Reklama
Rok 2015 prináša ľuďom naozaj široké možnosti v oblasti tvorby reklamy. Apple si je toho vedomé a aj keď mnohí považujú napríklad billboardy za mŕtve médium, nakoľko ich je, najmä v oblasti vjazdu do našich nádherných miest toľko, že sa v nich človek stráca a len ťažko nájde taký, ktorý by vyčnieval z davu. Pokiaľ by ale Apple pridalo v bilboardovej zástavbe jediný banner na propagáciu Apple TV, zaručujeme ti, že by si si všimol práve ten. Prečo?
Apple to jednoducho vie a to hlavné prečo je to tak, je fakt, že pri reklamách robí to isté, čo pri produktoch. Hlavným cieľom je to, aby bola každá reklama čo najjednoduchšia. Poväčšine v nej nenájdeme žiaden zbytočný text, len dve-tri slová, ktoré skoro vždy pomenúvajú práve produkt, ktorý Apple propaguje. Pri nových plagátoch na Apple TV, ktoré sú skutočne ale skutočne obrovské využilo najmä nádherné logo, ktoré upúta pozornosť asi každého, kto okolo reklamy prechádza.
Za logom sa potom nachádzajú farebné obdĺžniky rovnaké, ako keď televízia nemá signál. Niečo teda značí, že asi pôjde o produkt, ktorý sa týka „TV“. Následne už iba človek prečíta „Apple TV“ a hneď je mu jasné, čo to vlastne Apple propaguje. Všetkému to správne čaro dodáva to, že reklama je poväčšine naozaj obrovská a tak zrak neupúta len tým, čo je na nej ale aj tým, aké má rozmery.
Popravde, takáto reklama sa mi veľmi páči a to aj napriek tomu, že sa z nej prakticky nič nedozviem. Nie som expertom na marketing ani na tvorbu grafiky ale osobne ma dokáže aj takto málo presvedčiť, aby som došiel k najbližšiemu Apple Store obchodu a novú Apple TV si jednoducho vyskúšal! Čo povieš ty, páči sa ti reklama?
zdroj: 9to5mac.com