Sociálne siete sa stali neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Niektorí ľudia preferujú Instagram, ďalší TikTok, no a ja som stále verný klasickému Facebooku. Aj preto by som požadoval, aby jeho aplikácia na iPhone fungovala bez zaváhaní. V poslednom čase sa však stretávam s presným opakom.
V prvom rade uvediem, že používam najnovšiu verziu operačného systému iOS a takisto najnovší iPhone 13 Pro Max. Dá sa teda povedať, že Facebook má tie najlepšie možné podmienky, aby fungoval bez akýchkoľvek problémov. Napriek tomu sa však pravidelne stretávam s chybami, ktoré mi komplikujú jeho používanie.
Ako príklad uvediem obyčajné otváranie galérií skrz Marketplace, kedy sa obrázok otvorí nelogicky na celú plochu displeja a nedá sa zmenšiť. Musím preto prezerať len zábery v náhľadoch, ktoré sú však príliš malé, menej kvalitné a hlavne orezané. Samotný Markeplace pritom považujem za dobrú funkciu, no keďže mi viac nefunguje ako funguje, používam radšej iné alternatívy.
Takisto sa mi stáva, že mi Facebook nenačítava komentáre, nové príspevky alebo z popisov fotiek či videí mizne text. Samozrejme, všetko by som bral na ľahkú váhu, ak by som sa s týmto nestretával na dennej báze. V poslednom čase je však problémov príliš veľa a apka sa pravidelne stáva nepoužiteľnou.
Problémy sa dajú nahlásiť zatrasením zariadenia
Tento článok píšem v súvislosti s tým, že som nikdy predtým aktívne nenahlasoval chyby vývojárom. Keď sa ale nad tým človek zamyslí, uvedomí si, že ak tvorcovia nevedia o probléme, nemôžu ho opraviť. Aj preto som trochu pátral v nastaveniach Facebooku a našiel som zaujímavý spôsob, ako nahlasovať chyby alebo nedostatky. Netvrdím, že to niečo zmení (obzvlášť nie na Slovensku), no prečo to aspoň neskúsiť.
Pokiaľ si otvoríte Facebook, v spodnej časti menu kliknete na položku „Ponuka“ (ikona troch horizontálnych čiarok) a následne zídete nižšie do časti „Pomoc a podpora„, nájdete v nej tlačidlo „Nahlásiť problém„. Aplikácia vás následne presmeruje do rozhrania, kde odošlete snímku obrazovky (s problémom) a takisto text priamo spoločnosti Facebook.
A keďže chcú mať vývojári vašu spätnú väzbu čo najrýchlejšie a vám sa pravdepodobne nechce hlásiť problém takto zložitou cestou, existuje šikovný trik, o ktorom som popravde ani ja sám nevedel.
Keď kliknete na tlačidlo „Nahlásiť problém“, v rámci jeho rozhrania sa vám ukáže aj prepínač „Potrasením telefónu nahláste problém„. Akonáhle ho aktivujete a stretnete sa s chybou používateľského rozhrania, postačí len mierne zatrasenie na to, aby ste mohli nahlásiť chybu.
Dajte mi vedieť do komentára, či sa s podobnými nedostatkami stretávate aj vy. Som zvedavý na všetky vaše postrehy.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?