Hoci bol počet používateľov, ktorí sa rozhodli pre sledovanie aplikáciami spočiatku nízky, nový výskum spoločnosti Adjust ukazuje, že niektorí ľudia po čase zmenili názor. Podľa výskumnej spoločnosti sa vývojári obávali, že nová funkcia poškodí trh s mobilnými aplikáciami, ktorý žije vo veľkej miere z reklamy. Viac sa téme venoval portál 9to5mac.
Aby sme vyššie spomenuté tvrdenie uviedli do kontextu, ešte v máji 2021 bol počet ľudí, ktorí povolili sledovanie apkami len približne 16 %. O necelý rok neskôr sa ale toto číslo dostalo na úroveň 25 %. Zďaleka to síce nie je také dobré ako pred zavedením špeciálnej funkcie App Tracking Transparency, no určite sú výsledky lepšie.
Pri hrách je tendencia nechať sa sledovať výrazne vyššia
Pokiaľ by sme sa pozreli na jednotlivé kategórie, ako napríklad hry, zistili by sme, že toto číslo je v ich prípade až o 30 % vyššie, než je to bežné. Globálny prieskum sa zameral na 2 000 najpopulárnejších apiek v databáze Adjust, ktoré používajú milióny ľudí po celom svete. V niektorých prípadoch dosiahla ochota nechať sa sledovať až na úroveň 75 %. Inde to však boli iba jednotky percent.
Ide o zaujímavý efekt, ktorý zrejme prekvapil aj výskumníkov. Hoci sa ľudia zo začiatku nechceli nechávať sledovať, časom možno pochopili, že personalizované reklamy sú pre nich lepšie. Zakázanie sledovania v apkách vás totiž od reklám zďaleka neodstrihne. Jednotlivé banery však nemusia dávať zmysel a na displejoch sa vám tak zobrazuje niečo, čo vás ešte viac otravuje.
Dajte nám vedieť do komentára, či tiež udeľujete súhlas so sledovaním apiek, alebo sa mu snažíte v čo najväčšej miere vyhnúť. Sme zvedaví na všetky vaše názory a postrehy.
Na záver len chceme pripomenúť, že v rámci SvetApple sme spustili bazár, ktorý sa už pomaly napĺňa inzerátmi. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz. Potrvá vám to sotva niekoľko sekúnd a zároveň máte šancu, že váš inzerát budeme zdieľať na našich sociálnych sieťach. Sleduje nás dokopy viac ako 40 000 ľudí. Tak na čo ešte čakáte?