Aktualizované 5. novembra 2023
Spoločnosť YouTube začala oficiálne celosvetovo obmedzovať používanie systémov AdBlock, ktoré slúžia na blokovanie reklám. Robí to tak, že používateľa najskôr varuje pred porušením zmluvných podmienok a potom mu vo veľa prípadoch úplne zakáže prehrávanie ďalších videí. Dostane sa ku ním až vtedy, keď túto službu deaktivuje alebo si zaplatí členstvo YouTube Premium.
Táto funkcia sa po prvýkrát objavila ešte v júni 2023, pričom YouTube v tom čase uplatňoval pravidlo trikrát a dosť. Ak ste si trikrát prehrali video s AdBlockom, to štvrté vám už nebolo sprístupnené. Tento prístup sa samozrejme okamžite stretol s tvrdou kritikou zo strany používateľov no na druhej strane to platforma musela urobiť, pretože AdBlock systémy jej spôsobovali nemalé finančné straty. Veď kto nechce reklamy, stále si môže priplatiť aj za spomínané členstvo YouTube Premium.
Pôvodný článok z mája 2023
Najväčšia videoknižnica YouTube je preslávená tým, že v nej nájdeme obsah všetkého druhu úplne zadarmo. Pokiaľ si však používatelia neaktivujú platené členstvo, musia strpieť pomerne veľké množstvo reklám, ktoré sa nachádzajú na začiatku, v strede, ako aj na konci videí. Z nich následne YouTube vypláca ako seba, tak aj tvorcov obsahu.
Problémom sú ale špeciálne systémy AdBlock, ktoré sa zameriavajú na blokovanie reklám. Akonáhle ich má používateľ aktivované vo svojom prehliadači, môže sa stať, že videá sleduje bez akýchkoľvek otravných prerušení. Spoločnosť Google na tom pochopiteľne stráca nemalé peniaze a preto sa teraz rozhodla zakročiť.
Na sociálnej sieti Reddit pribudol príspevok od jedného používateľa, ktorý sa na YouTube stretol s pomerne zvláštnym vyskakovacím oknom. To ho informovalo, že používanie systémov na blokovanie reklám nie je na YouTube povolené a preto má dve možnosti, ako môže postupovať.
Buď aktivuje sledovanie reklám (vypne AdBlock), alebo si môže vyskúšať službu YouTube Premium, ktorá je na Slovensku dostupná od 7,19 € / mesačne. Okrem sledovania videí bez reklám umožňuje používateľom sťahovať hudbu, prehrávať obsah na pozadí pri zamknutej obrazovke, ako aj využívať službu YouTube Music Premium.
YouTube hovorí, že zatiaľ ide len o test
Ku celej téme, ktorá pochopiteľne šokovala množstvo používateľov platformy, sa vyjadril aj samotný YouTube, ktorý poskytol oficiálne stanovisko priamo moderátorom subredditu, kde sa vyskytol pôvodný príspevok.
Podľa služby sa toto vyskakovacie okno zatiaľ neobjavuje každému používateľovi, ktorý má na svojom zariadení aktívny AdBlock ale len niektorým vybraným ľuďom. Platforma všetko testuje a zbiera dáta, na základe ktorých nové okno v budúcnosti prispôsobí.
Každopádne je však isté, že keď má spoločnosť Google systém, ktorý dokáže detegovať používateľov s AdBlockom, ktorý z videí odstráni reklamu, je pripravená na jeho plné nasadenie. Dajte nám vedieť do komentára, čo si o tom myslíte vy.
Hľadáte nové Apple zariadenie? Skontrolujte náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple produkty. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.