O tom, že iPad Pro je skutočne zariadením pre profesionálov sa môžeme ubezpečiť naozaj v každom smere. Veľký displej, Apple Pencil či výkon, ktorý ponúka je doslova neuveriteľný a závidí mu ho určite aj konkurencia. Problém ale nastáva, keď príde na cenu. iPad Pro nie je vôbec lacný a za jeho cenovku si človek môže dovoliť MacBook. Pravdepodobne preto má v Číne tak mizerné predaje!
iPad Pro
iPad Pro je obrovským tabletom od Apple, ktorý sa snaží spraviť dieru na trhu v oblasti väčších firiem a spoločnosti, ktoré pracujú napríklad s grafikou, no nemajú na to patričné zariadenia. Stačí prihodiť 100$ a z obrovského iPadu sa rázom stane zariadenie, ktoré je ako stvorené pre tvorbu grafiky a ktorému sa len ťažko vyrovná ktorákoľvek konkurencia. Problém je ale v obrovskej cenovke. Za lepšie vybavený iPad Pro si totiž kúpi človek MacBook Pro s Retina displejom a to už je naozaj podstatne rozumnejšia kúpa.
Čísla, ktoré prichádzajú z Číny vyzerajú doslova smiešne. iPadu Pro sa tu vraj podarilo predať len nejakých 49 000 kusov, čo je oproti predajom iných zariadení skutočne málo. Len tak pre porovnanie, minulý rok sa v počas prvého mesiaca predaja predalo 557 000 iPadov Air 2 a 92 000 kusov iPadu mini 4. Oproti čomu je číslo iPadu Pro doslova smiešne. Na druhú stranu netreba zabúdať ani na to, že Apple necháva svojich záujemcov veľmi rado čakať a tí sa k zariadeniam dostanú podstatne neskôr.
Znamená to teda, že možno mnohí Číňania stále čakajú na svoj veľký iPad, no Apple im ho ešte stále nedodalo. Uvidíme ako sa bude situácia vyvíjať v budúcnosti. Analytici predpovedajú, že sa počas tohto roka predajú až 3 milióny kusov tohto tabletu, ako to ale dopadne aj v skutočnosti je asi vo hviezdach. Držíme teda Applu palce a dúfame, že ak bude iPad Pro predajným fiaskom, spoločnosť zníži cenu. Vtedy ho bude chcieť naozaj každý!