Nech už si o tom myslíte čokoľvek, to čo sa podarilo marketingovému oddeleniu spoločnosti Intel môžeme považovať za husársky kúsok. Na YouTube kanáli sa objavila séria reklám, v ktorých účinkuje niekdajšia hviezda kampane “I’m a Mac”, Justin Long.
V koncepčne podobných videách sa objavoval aj v rokoch 2006-2009, kedy sa vysmieval klasickému PC. Teraz je to presne naopak.
Long sa v krátkych spotoch zameriava na rôzne funkcie počítačov s procesorom Intel (ako napríklad dotykový displej, hranie, jednoduché ovládanie, možnosť pripojenia viacerých obrazoviek a podobne…), pričom zhadzuje klasický MacBook Pro a Air.
Okopírovali aj pôvodný nápad
Aby toho nebolo málo, štyri z piatich reklám začínajú vetou „Dobrý deň, ja som Justin, Justin skutočný človek, ktorý porovnáva reálne rozdiely medzi Macom a PC.„ Pokiaľ neviete, prečo je to také úsmevné, odpoveď je jednoduchá. Skoro rovnako začínali aj pôvodné reklamy od Apple – môžete si to pozrieť napríklad na tomto odkaze.
No a aj keď je to pomerne nečakaná situácia, v skutočnosti sa nejedná o prvú kampaň spoločnosti Intel, ktorá sa po predstavení čipov M1 (Apple Sillicon) rozhodla bojovať voči cupertinskéhomu gigantovi. Už v polovici februára sme mohli vidieť na Twitteri prvé „zosmiešňovacie“ reklamy, ktoré však nepadli na úrodnú pôdu.
Stanovisko našej redakcie
V princípe sa ani nečudujeme, že Intel koná tak ako koná. Apple minulý rok predstavilo mimoriadne atraktívnu technológiu, ktorá nefunguje iba na papieri ale aj v praxi. Prechod na vlastné čipy ARM bol po dlhej dobe zásahom do čierneho a pravdepodobne spôsobí nejednému výrobcovi počítačov problémy.
Aj základný MacBook Air za 1149€ totiž dokáže prekonať procesor Intel Core i9, ktorý sa nachádza v MacBooku Pro 16″ za dvojnásobnú cenu. To sú skrátka výsledky, s ktorými sa bojuje len veľmi ťažko. Napíšte nám do komentára, ako sa na celú situáciu a následujúce reklamy pozeráte vy.