Televízia Markíza dnes zverejnila na svojom webe správu, v ktorej informuje, že už 1. júla 2023 vyprší rámcová zmluva s operátorom UPC, na základe ktorej má povolenie šíriť prostredníctvom retransmisie jej televízne programy. Pokiaľ ku tomuto skutočne dôjde, UPC už nebude môcť vysielať TV kanály Markíza, Doma ani Dajto. Príde o ne odhadom 134 tisíc Slovákov (zákazníkov UPC).
Matthias Settele, súčasný generálny riaditeľ TV Markíza vysvetľuje, že za posledných 10 rokov došlo ku takejto situácie vôbec poprvýkrát. Vyjadruje reálne obavy z toho, že v prípade operátora UPC dôjde ku úplnému odpojeniu obľúbených komerčných TV staníc.
TV Markíza tiež zdôrazňuje, že v žiadnom prípade neúmerne nenavyšovala poplatky za svoje televízne služby. Podľa oficiálneho vyjadrenia je ich cena dlhodobo pod európskym trhovým priemerom a pokiaľ sa majú zvýšiť, spoločnosť o tom komunikuje so všetkými operátormi.
„Poplatky za naše kanály vychádzajú z ich hodnoty. Zároveň sme partnerov dlhodobo a priebežne informovali a informujeme o postupnom zvyšovaní cien, až kým nedosiahneme férovú trhovú odplatu, odzrkadľujúcu prínos našich staníc pre ponuku operátorov. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie.“ píše Matthias Settele.
Spoločnosť UPC reagovala na mediálnu správu Markízy
Ako informuje portál Mediaklik, ku celej téme sa už stihol vyjadriť aj Jaroslav Kolár, komunikačný a programový manažér spoločnosti UPC Broadband Slovakia.
Podľa jeho slov spoločnosť pokračuje v rokovaniach s Markízou na návrhu novej zmluvy. Zároveň naznačuje, že známa televízia vyvíja nátlak, ktorý umocnila dnešným vyjadrením pre média a zároveň neakceptuje žiadne pripomienky.
UPC zdôrazňuje, že Markíza požaduje až 35 % medziročné zvýšenie cien, ktoré by sa odzrkadlilo aj do platieb zo strany zákazníkov.
Operátor tiež spomenul nátlak na vyradenie českých TV staníc a tiež žiadosť vysielateľa o zakázanie preskakovania reklám v televíznom archíve.
Podľa UPC chce Markíza týmto spôsobom zvyšovať svoje zisky na úkor zákazníkov, pričom týmto spôsobom má ísť priamo proti záujmom slovenských divákov.
„Veríme, že sa takýmto správaním „rodinnej televízie“ budú zaoberať príslušné orgány, najmä Protimonopolný úrad,“ – doplnil kolár.
Uvidíme, ako celý tento spor dopadne a či sa TV Markíza a operátor UPC napokon dohodnú, alebo si cca 134 tisíc Slovákov už v telke neužije svoje obľúbené kanály. Pochopiteľne ide o veľký problém na strane oboch spoločností, takže v ideálnom prípade by malo dôjsť ku spoločnému konsenzu. Akonáhle sa dozvieme niečo nové, správu budeme aktualizovať.
Nezabudnite tiež na náš SvetApple bazár, v ktorom nájdete viac ako 600 inzerátov na rôzne Apple zariadenia. Tie sem môžete pridať úplne zadarmo kliknutím na tento odkaz.