Po tom, čo spoločnosť Apple minulý rok začala bojovať proti sledovaniu používateľov prostredníctvom aplikácií a internetových stránok spôsobila Facebooku a Googlu nemalé problémy.
Dôvodom je to, že tieto firmy už nemohli získavať údaje od používateľov na čo najlepšie cielenie reklamy. Teraz to však vyzerá tak, že jedna z týchto firiem pôjde priamo proti sebe. Všetko má však premyslené.
Konkrétne spoločnosť Google predstavila novú funkciu s názvom Privacy Sandbox, ktorá bude dostupná pre zariadenia s Androidom. Fungovať má podobne ako App Tracking Transparency od Apple. V skratke sa postará o obmedzenie množstva informácií, ktoré budú jednotlivé apky, služby alebo internetové stránky získavať od používateľov.
Google sa plánuje spoliehať na sofistikované technológie
V rámci podrobnejšieho uvedenia novinky spoločnosť Google tvrdí, že nikto nebude mať k dispozícii cookies tretích strán a ani identifikátory typu Ad ID (slúžia na označovanie reklám v rámci Google Ads).
Firma dokonca zamedzí aj sledovaniu pomocou metódy fingerprinting, ktorá sa skladá z viacerých anonymizovaných dát, pomocou ktorých sa dá rozoznávať používateľ.
A ak sa teraz pýtate, ako chce Google personalizovať reklamu, keď si uzavrie množstvo vlastných ciest na jej presné cielenie, odpoveď zatiaľ neposkytla ani samotná spoločnosť.
Každopádne však aspoň naznačila, že v súčasnosti spolupracuje s ďalšími firmami na nových technológiách, ktoré jej umožnia cieliť reklamu aj bez zberu používateľských údajov. Sme veľmi zvedaví na to, ako to bude fungovať. Nechajme sa prekvapiť.